כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
סברודונצק נפלה

חודש 5 לפלישה: ניצחון רוסי משמעותי נוסף

לאחר שבועות של קרבות רחוב, העיר סברודונצק במזרח אוקראינה נפלה לידי הרוסים, קירילו בודאנוב, ראש המודיעין של משרד ההגנה של אוקראינה אמר, כי "רוסיה משתמשת בטקטיקה, בה השתמשה במריופול, למחוק את העיר מעל פני האדמה"

חודש 5 לפלישה: ניצחון רוסי משמעותי נוסף
ארטילריה אוקראינית צילום: צילום מסך

כוחות רוסים כבשו את סברודונצק במלואה, אחרי יותר מחודש של לחימה, האוקראינים כשלו במאמץ להחזיק את העיר האסטרטגית והסמל האחרון של ההתנגדות האוקראינית.

טילים רוסיים שוגרו גם על חלקים המערביים, הצפוניים והדרומים של אוקראינה ביום שבת, כאשר הסכסוך היבשתי הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה נכנס לחודש החמישי שלו.

צבא אוקראינה בתיעוד של ירי ארטילרי

נפילתה של סברודונצק שהייתה פעם ביתם של יותר מ-100,000 אנשים, היא מכה קשה לאוקראינה, המקום הפך לשממה של הריסות על ידי ארטילריה רוסית, וזה הניצחון הגדול ביותר של מוסקבה מאז כיבוש נמל מריופול בחודש שעבר. "העיר נמצאת כעת תחת הכיבוש המלא של רוסיה", אמר ראש העיר אולכסנדר סטריוק בטלוויזיה הלאומית של אוקראינה. לדבריו, מי שנותר מאחור כבר לא יכול להגיע לשטח שבשליטת אוקראינה, מכיוון שהעיר מנותקת למעשה.

דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונאשנקוב, אמר שהניסיון האוקראיני להפוך את המפעל הכימי של אזוט בעיר למרכז התנגדות נוסף סוכל. "כתוצאה ממבצעים התקפיים מוצלחים, יחידות של המיליציה העממית של רפובליקה העממית של לוהנסק, בתמיכת חיילים רוסים, שחררו לחלוטין הערים סברודונצק ובוריוסקה", אמר.

קירילו בודאנוב, ראש המודיעין של משרד ההגנה של אוקראינה אמר, כי "רוסיה משתמשת בטקטיקה, בה השתמשה במריופול, למחוק את העיר מעל פני האדמה", אמר.

מושל אזור לבוב במערב אוקראינה, מקסים קוז'יצקי, אמר כי שישה טילים נורו מהים השחור לעבר בסיס יבוריב הסמוך לגבול עם פולין. ארבעה פגעו במטרה אך שניים הושמדו.

ויטלי בונצ'קו, מושל אזור ז'יטומיר בצפון אוקראינה, כי תקיפות על יעד צבאי הרגו לפחות חייל אחד, והוסיף כי כמעט 10 טילים יורטו והושמדו.

אולכסנדר סנקביץ', ראש עיריית מיקולאיב ליד הים השחור בדרום אוקראינה, אמר כי חמישה טילי שיוט פגעו בעיר ובאזורים הסמוכים בשבת.

מלחמת אוקראינה רוסיה ירי ארטילרי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד