י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסכסוך הימי

השליח האמריקני הציג לצוות הישראלי את ההצעה הלבנונית

לראשונה מאז ביקורו בלבנון, שליח הממשל האמריקני, עמוס הוכשטיין, קיים פגישה מקצועית עם צוות המשא ומתן של ישראל לגבול הימי, כדי לדון בהצעה שהציג הצד הלבנוני לפתרון הסכסוך הימי בין המדינות. זאת ברקע המתיחות סביב שדה כריש אחרי הגעת האסדה אליו

השליח האמריקני הציג לצוות הישראלי את ההצעה הלבנונית
אסדת הגז צילום: צילום מסך

לראשונה מאז ביקורו בלבנון, שליח הממשל האמריקני, עמוס הוכשטיין, קיים ביום שישי האחרון פגישה מקצועית עם צוות המשא ומתן של ישראל לגבול הימי כדי לדון בהצעה שהציג הצד הלבנוני לפתרון הסכסוך הימי בין המדינות. זאת כשברקע המתיחות סביב שדה כריש. הפגישה התקיימה באמצעות וידאו ולא פיזית. כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏הצוות הישראלי שמע עדכון על ביקורו של הוכשטיין בלבנון והצדדים דנו בגיבוש כיוונים כדי להתקדם במו"מ תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ותוך כוונה לסכם את הסוגיה בתקופה הקרובה. ‏כזכור, המתווך האמריקני הגיע ללבנון לפני יותר מעשרה ימים בעקבות הגעת אסדת הגז לשדה כריש שעוררה הדים בלבנון. בביקורו בביירות שמע הוכשטיין את ההצעה הלבנונית מבכירי הממשל הלבנוני ובראשם נשיא לבנון, מישל עון.

‏לפי הדיווחים בכלי התקשורת הלבנוניים, ההצעה הלבנונית כללה את שדה קאנא בחלק הלבנוני שחורג מקו 23 (קו המחלוקת המקורי), אך לא את שדה כריש באזור קו 29. עם זאת, לפי הדיווחים בלבנון, הצד הלבנוני דרש שעד שיושג הסכם, בישראל לא יפעלו להוצאת הגז בשדה כריש ושהאסדה תוצא משם.

‏אתמול (שבת) יו"ר הזרם הלאומי החופשי בלבנון, הפוליטיקאי הנוצרי ג'בראן באסיל המקורב לחיזבאללה, אמר כי פיזור הקואליציה בישראל לא מצדיק אי היענות מצדה בעניין פתרון אפשרי לשרטוט הגבול הימי בין המדינות. ‏לדברי באסל, חתנו של נשיא לבנון, מישל עון, "הממשלה הישראלית יכולה להשלים את הפתרון אם היא רוצה ולכל הפחות להוציא את האסדה הרחק משדה כריש. אין זה מספיק שהיא תעמוד בצד הדרומי של קו 29, אם ישראל רוצה להימנע מהסלמה מסוכנת".

לבנון אסדת קידוח ארה''ב חיזבאללה רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד