כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
15,000 פניות

גבר איבד USB עם כל הפרטים האישיים של עיר שלמה

קבלן שנשא כרטיס זיכרון USB המכיל את הנתונים האישיים של כל 460,000 תושבי אמגאסאקי שבמערב יפן, איבד אותו, האיש בילה שעות בשתיה במסעדה מקומית ולבסוף התעלף. כשהתעורר, הבין הקבלן שאיבד את התיק ובו ה-USB

גבר איבד USB עם כל הפרטים האישיים של עיר שלמה
מסעדה ביפן: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עיר יפנית נותרה בהלם לאחר שקבלן איבד USB המכיל נתונים אישיים על כל 460,000 התושבים במהלך בילוי לילי. דובר העיר אמגאסאקי שבמערב המדינה אמר ביום שישי האחרון כי קבלן פרטי, ששמו לא נחשף, נשא את כרטיס הזיכרון במהלך בילוי במסעדה לאחר העבודה.

האיש, שעבד על תוכנית סיוע עירונית למגפה, בילה שעות בשתייה במסעדה מקומית, הוא התעלף ברחובה של עיר בערבו של יום שלישי האחרון, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים. אבל כשהתעורר בסופו של דבר, הוא הבין שאיבד את התיק שלו שהכיל את ה-USB.

"אנו מצטערים מאוד על כך שפגענו עמוקות באמון הציבור בהנהלת העיר", אמר בכיר באמאגאסקי במסיבת עיתונאים. האיש, בשנות ה-40 לחייו, העביר ביום שלישי את המידע האישי של תושבי העיר כולה ל-USB, ואז נפגש עם חברים לבילוי לילי. זה כלל את השמות, הכתובות, ימי ההולדת ומידע אישי אחר של כל תושבי העיר, כמו גם נתוני מס ופרטי חשבון בנק.

אבל ייתכן שיש תקווה שהנתונים לא ייפלו לידיים עוינות, העירייה טוענת שהנתונים הוצפנו וה-USB ננעל עם סיסמה. עד כה, אמרו גורמים רשמיים, לא היה סימן שהמידע נגיש. המשטרה פתחה בחקירה.

הקבלן עצמו סיפר לתקשורת המקומית: "שתיתי אלכוהול בבר עם כרטיס ה-USB שהוצאתי מהעבודה לתוך התיק, והשתכרתי. כשיצאתי מהחנות נרדמתי ברחוב, וכשהתעוררתי ראיתי שאיבדתי את התיק". בנוסף למידע האישי של כ-460,000 אזרחים, הכיל זיכרון ה-USB גם מידע על גובה תשלום ארנונה וקבלת קצבאות שונות. בעקבות הפרסום בתקשורת הגיעו לעירייה יותר מ-15,000 פניות, והמוקד היה עסוק במתן מענה. המשטרה עורכת כעת חיפושים. "אני מצטער, באמת אני מצטער, רוב האנשים כועסים עלי, אנשים שחוששים שהמידע שלהם כבר הודלף".

יפן מסעדה כבל USB דיסק און קי USB

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד