כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ילך הזרזיר אצל העורב

רוסיה: פוטין יבקר באיראן, אך טרם נקבע תאריך

דוברו של נשיא רוסיה אמר כי ולדימיר פוטין "בהחלט" יבקר באיראן. בתשובה לשאלה על אפשרות ביקורו של פוטין באיראן הדגיש: "הוא בהחלט ייסע לאיראן, אבל התאריך המדויק טרם נקבע"

רוסיה: פוטין יבקר באיראן, אך טרם נקבע תאריך
לברוב בפגישה עם נשיא איראן צילום: משרד החוץ הרוסי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יבקר באיראן בזמן הקרוב, אבל התאריך המדויק של הביקור עדיין לא נקבע, כך אמר דובר ממשלת רוסיה דמיטרי פסקוב לסוכנות הידיעות Tass הרוסית.

ביום שישי האחרון חשף שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב שביקר באיראן. כי טהראן מתכננת קיום פסגה משולשת של רוסיה-איראן-טורקיה על המצב בסוריה.

בסוף השבוע האחרון ביקר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב באיראן כדי לדון בהסכם הגרעין, ושיתוף פעולה מול המערב. "במהלך ביקורו של לברוב, נידונו הסכם הגרעין של איראן מ-2015, חיזוק שיתוף הפעולה הבילטרלי, כמו גם סוגיות בינלאומיות ואזוריות", כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן.

שר החוץ של איראן היה ברוסיה בחודש מרץ האחרון, וביקר ברוסיה פעמיים בשנה האחרונה. איראן שמחה לראות שרוסיה התנגדה לדו"ח של מועצת הנגידים של סבא"א על ​​תוכנית הגרעין שלה. לפי התקשורת האיראנית, הנשיא אברהים ראיסי שוחח עם מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין על "ההסכם על תוכנית הגרעין של איראן". רוסיה מתנגדת לעמדתן של מדינות אירופה אחרות וארה"ב בנוגע לשיחות הסכם הגרעין עם איראן.

סרגיי לברוב אמר ביום שישי כי האיחוד האירופי ונאט"ו אוספים קואליציה למלחמה עם מוסקבה, בהתייחס למתן מעמד מועמדות לאיחוד האירופי לאוקראינה ומולדובה.

בנאום במסיבת עיתונאים בבאקו לאחר פגישה עם מקבילו האזרבייג'ני ג'יהון באיראמוב, אמר לברוב כי המצב מזכיר את הימים לפני מלחמת העולם השנייה כאשר היטלר איחד את רוב מדינות אירופה למלחמה נגד ברית המועצות.

"כאשר מלחמת העולם השנייה עמדה להתחיל, היטלר אסף את רוב מדינות אירופה תחת דגלו. כעת גם האיחוד האירופי ונאט"ו אוספים את אותה קואליציה מודרנית למאבק, ובגדול, למלחמה עם הפדרציה הרוסית. אנחנו נבחן את כל זה בזהירות רבה", אמר.

איראן סרגיי לברוב אברהים ראיסי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד