י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אין שינוי ו'אין עתיד'

זה הקמפיין שצריך בנימין נתניהו לנהל

בנימין נתניהו יוצא לעוד קמפיין בחירות כשהפעם הוא חייב לצלוח את המערכה ולהשיג 61, כי אחרת יתכן והאשראי שניתן לו באמת הסתיים. הפעם הוא יעשה זאת כראש אופוזיציה מול ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שבו הוא גם צריך למקד את הקמפיין | הנה כמה טיפים וחידודי מסרים

זה הקמפיין שצריך בנימין נתניהו לנהל
בנימין נתניהו בסיעת הליכוד צילום: ישי ירושלמי

כפי שזה נראה, אפסו הסיכויים להקים ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו וחברי הכנסת יפזרו את עצמם מחר לבחירה מחדש. זו הפעם הראשונה מזה 13 שנים שבנימין נתניהו ייאלץ לנהל קמפיין בחירות שלא מכס ראש הממשלה וכשהתקשורת ברובה די מגויסת לסכל את חזרתו, כפי שעשתה בשנה האחרונה, שהחמיאה וליטפה את חברי הממשלה והקואליציה על כל צעד ושעל, אולם הקרב לא אבוד, הכל תלוי במסרים נכונים, בייחוד שנקרה בדרכו כי ראש הממשלה בתקופת הבחירות הוא דווקא יאיר לפיד ולא נפתלי בנט.

מי שנתפסים כרמאים וכנוכלים בממשלה היוצאת, הוא מי שעמד בראשה - ה"ה נפתלי בנט וחבורתו, שהונו את מצביעיהם והפנו להם עורף, אולם בל נשכח כי גם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, הונה את מצביעיו ודרס כמעט את רוב מצע מפלגתו שאולי אולי יסלחו לו על הכל כי הטיקט וההבטחה הליבתית היתה "רק לא ביבי" ולהחליף את שלטון נתניהו.

הפנה עורף למצביעיו. נפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

אולם נתניהו צריך בכל זאת להציב את המראה לעיני הציבור ולחשוף את צביעותו של לפיד, שהבטיח שינוי והבטיח להילחם בשחיתות. אך בפועל, בשם השנאה לאדם אחד הם עברו על כל הבטחות הבחירות שלהם. הקימו ממשלה מנופחת למרות שבמצע 'יש עתיד' מדובר על 18 שרים וסגני שרים.

כמו כן, החוק הנורבגי שיאיר לפיד כל כך תקף מספסלי האופוזיציה והגדיר כ'חוק מושחת', נוצל בכנסת היוצאת באופן חסר תקדים עם מעל 20 חברי כנסת נורבגים שהוכנסו לכנסת. בעקבות היו שרים שכמעט לא נראו במשכן לאורך שנת כהונתה של הממשלה, חברי הכנסת הנורבגיים בחלקם לא עשו כלום, לא קידמו ולא חוקקו שום חוק, קיבלו ג'וב, רכב, יועצים ועוזרים ומשכורת נאה והכל בשביל לרצות כמה אנשים שהציבור לא בחר בהם ולא נתן להם את קולו.

בנוסף, לפיד תקף לאורך השנים את הכספים הקואליציוניים שקיבל כל ח"כ לצרכיו האישיים במסגרת תקציב המדינה ובפועל בממשלתו חולקו הכי הרבה כספים קואליציוניים, סכומים שאפילו בקואליציות קודמות לא העזו לדרוש. אבל כ"שאתה בצד הנכון", לא בצד של "כוחות האופל" כנראה זה בסדר.

נתניהו ולפיד במליאת הכנסת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

לפיד תקף ועלב בבני גנץ על תפקיד 'ראש הממשלה החליפי', חסר המשמעות והתועלת ונכנס בעצמו לתפקיד, כולל משרד ומנכ"לית ומה עשה יאיר לפיד בשנה האחרונה כראש ממשלה חליפי, מלבד למלאות את מקומו של בנט כשזה היה בחו"ל.

נתניהו צריך להדגיש: הם הבטיחו ממשלת שינוי, שנים הם עמדו, צעקו, השמיצו, הסיתו ושיסו כי כשהם יחזרו הכל יהיה מושלם, פחות בזבזני ויותר מתחשב, אבל בסופו של דבר זו היתה ממשלה שבשם ה'רק לא ביבי' נהנתה מגב תקשורתי חזק לכל מעשיה מבלי לספוג ביקורת ובדיקת עובדות והבטחות עבר.

נתניהו במליאת הכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

נושא נוסף שנתניהו חייב להתמקד בו הוא ההסתה של לפיד. לא רק ליברמן, גם לפיד לא חף מכך, בעבר הסית נגד החרדים קרה להם "סחטנים" ועוד כינויי גנאי בנושאים שונים וכיום הוא מסית כנגד כל מצביעי הימין כולם, "אם אתם מחזיקים עצמכם ימניים, אתם חייבים לתת את התגובה שלכם בקלפי, מיהו הרוב ואיזו ממשלה הוא בדיוק רוצה". 

בנימין נתניהו יצטרך גם להודות ולשדר כי גם הוא אינו מושלם, הוא צריך לומר לבוחרים הפוטנציאליים שלהם הוא נוהג לקרוא "חיזרו הביתה", "נכון גם אני ממרומי גילי וניסיוני טעיתי בכמה תחומים והיתה לי את השנה האחרונה לעשות חשבון נפש, להסיק מסקנות ולחשב מסלול מחדש. תנו לי צ'אנס. אני ממילא גם לא צעיר ולא מתכוון להישאר בתפקיד עוד זמן רב".

יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו טור דעה קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד