י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דיון סוער

ועדת חוקה התכנסה לדיון על חוק הנאשם

דיון סוער וחסר משמעות הבוקר בוועדת חוקה | חוק הנאשם אשר מטרתו להגביל את בנימין נתניהו מלשוב לכס ראש הממשלה עלה לדיון והחברים מימין ושמאל התעמתו והאשימו זה את זה בפגיעה בערכי הדמוקרטיה

ועדת חוקה התכנסה לדיון על חוק הנאשם
הדיון בוועדת חוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת החוקה התכנסה הבוקר (ראשון) לדיון חסר משמעות על חוק הנאשם, הצעה שנידונה בימים אלה במטרה לקבוע כי אדם עם כתב אישום לא יוכל להרכיב ממשלה ולכהן כחבר כנסת, הצעה אותו מכנים בליכוד כ'הצעת חוק הרדיפה' כנגד מועמד הליכוד בנימין נתניהו נגדו הוגשו כתבי אישום. 

בפתח הדיון ניסה להסביר יושב ראש הוועדה ח"כ גלעד קריב את מטרת הדיון שנפתח ללא הצעה שהונחה על שולחן הוועדה, "לא הנחתי הצעת חוק מטעם הוועדה וגם לא תתקיים הצבעה והודעתי על כך מראש. הדיון היום הוא דיון עקרוני, שיבחן את השאלה האם ראוי שהוועדה תניח מטעמה הצעה לתיקון חו"י כך שיוגדר שלא ניתן להטיל את המנדט להרכבת ממשלה למי שהוגש נגדו כתב אישום".

בשעה הקרובה תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעות חוק פרטיות שעלו לסדר היום ויגיעו להצבעה במליאת הכנסת, לאחר מכן יעלו להמשך שלב החקיקה לשולחן ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך, ח"כ קריב העביר לו מסר מאיים במהלך הדיון בוועדה, "אני מצפה כי ועדת הכנסת תעביר את ההצעה לוועדת החוקה ואם לא, יניח הצעת חוק פרטית. אם הדרך הזו תחסם, תובא הצ"ח מטעם הוועדה"

במהלך הדיו השתתפו חברי הכנסת רבים מסיעת הליכוד ותקפו את הצעת החוק, "יבוא יום והוא לא רחוק, שהציבור יתבייש בכם ויקיא אתכם על הפיגוע בדמוקרטיה שאתם מנסים לחולל. מה שאתם מנסים לעשות עכשיו הוא לשלול את היכולת ממי שזוכה לתמיכה הציבורית הרחבה ביותר מלהתמודד לכנסת. אתם לא מנסים לחולל נורמה עקרונית שלא באה לעולם ב-74 שנות המדינה, אלא מנסים לחסום מועמד ספציפי, ואת זה אתם מנסים לעשות בשבוע שככל הנראה הכנסת מתפזרת", , תקף ח"כ אמיר אוחנה.

דיון התעורר בין חברי הכנסת אלי אבידר שדוחף ליישום החוק לבין ח"כ שלמה קרעי מהליכוד, אחרי שהאחרון כינה את אבידר "חבר הכנסת הבטלן", אבידר השיב לו וכינה אותו "בריון", בהמשך הדיון תהה חבר הכנסת מקלב בפני אבידר מדוע לא הגיש הצעת חוק נגד השחיתות של יו"ר מפלגתו לשעבר אביגדור ליברמן, "אתם צבועים, אצלכם בקואליציה האדם שיושב על השיבר הראשי של המדינה הוא אביגדור ליברמן, אדם הנוגע במעל 30 אינטרסים", מקלב כינה את סיעת 'ישראל ביתנו' כ"מפלגת פשע", הוא ציין כי "למעלה מעשרים מבכיריו הואשמו ויושבים בכלא".

עימות נוסף התרחש בין חברי הכנסת איתמר בן גביר לעוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, בן גביר קטע את דבריו של סעדי וכינה אותו "מחבל", היו"ר קריב הוציא את בן גביר מהדיון ואמר: "לא יישב כאן חבר כנסת ויקרא לח"כ אחר מחבל. יקרא ח"כ אחד לאחר מחבל הוא ימצא עצמו מחוץ לחדר הוועדה". בצאתו אמר ח"כ בן גביר ליו"ר הוועדה: "הפכת את הוועדה לקרקס".

חוק חוסם נתניהו ועדת החוקה חוק הנאשם אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד