כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות

מדוע אייר מוטי הלר את אברמי דור ז"ל, מי נבעט למעלה, במה זכה הצלם עזרה לנדאו, ואיזו הפתעה מחכה לליפא שמלצר ו'מוישה גבאי' • ויש לייבל'ך • וגם צ'ק

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות



האיור הכי עצוב

מוטי הלר, המאייר המוכשר של עיתון 'המודיע', אייר את דמותו של הילד אברמי דור ז"ל ומיהר לכתוב בעמוד הפייסבוק שלו: "האיור הכי עצוב שעשיתי בימי חיי... מדובר בילד החמוד אברהם דור ז"ל שנהרג בשנה שעברה בתאונת דרכים ולבקשת אביו איירתי אותו בדחילו ורחימו. סיפור ארוך מאחורי התמונה. שלא נדע מצרות".

• מיכאל דור, בשביל לייבל'ה תעשה את הסיפור הארוך קצר?

"התלמוד-תורה בו למד אברמי בביתר עילית נכנסים כעת למבנה חדש. מדובר במבנה שאברמי מאוד המתין כבר להיכנס אליו, והיה שם יחד איתי בסיור כשהמבנה עוד היה רק שלד. ראש העיר מאיר רובינשטיין, והמנהל של החיידר מנדי כהן החליטו לקרוא את התלמוד-תורה על-שם אברמי.

"במבנה החדש של החיידר מציגים פתגמים שונים על הקירות ומעל כל כניסה לכיתות, לצד תמונתו של אברמי, שהתפרסמה מאוד אחרי התאונה. כדי להפוך את זה כלפי הילדים למשהו יותר רך, מוטי הלר התבקש להפוך את אברמי לאיור יותר קל..."



איש הסיירת נותן בראש

יענקל'ה גלויברמן, האיש של ארגון 'יד ביד', הפך למרואיין מבוקש בתחנות הרדיו והטלוויזיה, בשעות שבהן הוא לא עורך חופות.

השבוע התראיין בתכנית של אורלי וילנאי וגיא מרוז, ובסיום הראיון התקיל את גיא בשאלה: איפה שרתת בצבא?

מרוז השיב: הייתי בלהקה צבאית.

ואז גלויברמן, מי שהיה קצין הדת של הרמטכ"ל שלכם, ירה: "ואני שרתתי ביחידה מובחרת - שלדג..."

• יענקלה, משוויץ?

"לא, חס ושלום. הרי מנסים בתקשורת לדבר נגד החרדים, ורציתי שיבינו זה לא ככה".


איך נחים ב'בין הזמנים'

ראש ישיבת פוניבז' וחבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין, השוהה מידי שנה בימי בין הזמנים זמן-מה בירושלים בבית נכדו רבי אהרן וייס, מראשי ישיבת מיר ברכפלד - החליט השנה לשנות ממנהגו.

ראש הישיבה נשאר בכל ימי 'בין הזמנים' בבני-ברק, זאת בשל החלטתו שלא לבטל השנה אף אחד משיעוריו הקבועים, הנמסרים בביתו.

למקורבים ששאלו: ומה עם מנוחה? - השיב ראש הישיבה: המנוחה תהיה בכך שבשיעורים תשתתף רק קבוצה מצומצמת של תלמידים, ולא שיעור בישיבה כמידי יום במשך ה'זמן' בפני מאות תלמידים.

בימים האחרונים חגג ראש הישיבה הולדת דור חמישי: לחתנו רבי דוד לוי, מראשי ישיבות פוניבז' ורבנו חיים עוזר, נולדה נינה ראשונה.

לייבל'ך

• התמונה של הצלם עזרא לנדאו, שתיעד חייל ובחור ישיבה בכותל המערבי בתשעה באב זכתה ב'תמונת החודש' של המרכז לצילום אומנותי:



• מחפשים ביביסיטר: מני גירא מ'קו החשיפות', רונן כץ מ'קול ברמה' ויוסי יעקובוביץ, איש התקשורת של חסידות צאנז, לרגל הולדת הבנות השבוע. העיתונאי נועם זיגמן, הבעלים של אתר 'לדעת', לרגל הולדת הבן. מזל טוב.

• רוני ארזי, דובר מועצת יו"ש טמן ידו גם במסע הבחירות לרבנות הראשית. כיוון שנזקק לז'קט, ניער את הנפטלין מעל הז'קט שלבש בחופתו לפני 10 שנים. מסתבר שזו הפעם הראשונה מאז החתונה בה הוא נוגע בז'קט. הראיה: קופסת טבעת הנישואין עדיין המתינה לו בכיס...



• איש העסקים לאונרדו פרקש, האיש שבמכרה שבבעלותו בצ'ילה נלכדו עשרות כורים, הגיע לכותל המערבי כדי להכניס ארבעה ספרי תורה. על הדרך הוא נעמד וחילק לכל דורש 100 דולר. הצלם ישראל ברדוגו, שתיעד את שרשרת האירועים, המריא כבר למחרת בבוקר במטוסו הפרטי של פרקש בדרך לבייג'ין, שם צילם את ברדוגו ג'וניור עם הוריו - נופשים.



• קול ברמה יחגגו ביום ראשון במסעדה ירושלמית את חצי הגמר של תכנית 'הדובר' ברדיו. מסביב לארוחה חלבית איכותית יצטופפו רק עיתונאים ומובילי דעת קהל חרדים. הנשים, הזוכות להופיע בתחנה רק בשעות בודדות, מודרות מהתכנית. וגם מהאירוע.

• יוצר סרטי הילדים יהודה גרובייס נחת עם כל הפמיליה בחצי האי מקאו והתנחל בבית חב"ד:



• השדרן רונן גרוס, פעם 'קול חי', חוזר לפריים: השבוע הגיע עם שורת סלבריטאים למלא ילקוטים בבית 'חסדי נעמי'. רונן השתדל לשמור על דממה. אולי בשל נוכחותו של גילי מיילי בסביבה.



• לייבל'ה פקפק בהשלמת העסקה בין החרדי שצילם בלב בני-ברק את מעצר החשודים ברצח לבין חברת החדשות של 'חדשות 2'. התמונה מוכיחה כי הצלם קיבל לידיו את הצ'ק:



• הזמר דובל'ה הלר, זמר עם נשמה, והשדרן העצבני של 'קול ברמה' דודי שוומנפלד, יצאו עם שלמה גרוסברגר לחפש חרד"קים בבני-ברק. כך זה נראה:



• בעיטה למעלה: נצ"מ אלברט אוחיון, מפקד מרחב דן והחבר של כל המי-ומי בבני-ברק הועלה סופסופ לדרגת תת ניצב ויכהן בסגן ראש אגף התנועה במשטרת ישראל. לייבל'ה פגש בעיר התורה והחסידות כמה אנשים שעצובים על לכתו.

• גם שמוליק בן רובי, הדובר החרוץ של משטרת מחוז ירושלים הועלה לדרגת ניצב משנה רגע לפני שפרש מהמשטרה - וימשיך בתפקידו.

• הוא לא מתנדב במשטרה וגם לא ניסה לכוון תנועה. זו סתם תמונה המנציחה רגע בחייו של דודי שוומנפלד:



• שישי האחרון, חוף הים בטבריה: רונן גונן, יו"ר שס בצפת, ירד לשטח עם אופנוע ים וכמה חברים. לפתע התהפך רונן עם האופונוע, כשהוא לבוש בחליפה, והטלפונים הניידים עליו. היו"ר חולץ מהמים. הפלאפונים הלכו לעולם שכולו טוב.

• יחיאל פליישמן, עיתונאי ואיש בידוק העובדות של סדרת הטלוויזיה 'קטמנדו', שבר את הכוס בפעם השניה. לייבל'ה מאחל שהזיווג יעלה יפה.



• מי שרוצה לקיים מצוות השבת אבידה - שיחפש את אמנון מקסימוב, הגזבר המיתולוגי של העיר אלעד, שהודח השבוע. האיש נעלם ואפילו חשב העירייה, שזקוק לו נואשות, לא מצליח לאתר אותו.

העונש שקיבל ליפא שמלצר

וכמה צלילים מעולם המוסיקה:

• ספיישל 'מוישה גבאי': זוכרים את משה פרידמן, הגבאי המיתולוגי של סאטמר, מנאמניו של האדמו"ר מהרי"י שמקום מושבו בויליאמסבורג, הידוע יותר בכינוי ׳מוישה גבאי', שניגש בחתונה שהתקיימה בברוקלין אל זמר ולחש באוזנו לחדול מלשיר את השיר 'יש תקווה' של הזמר בני פרידמן? במיוחד עבורו מגיש הזמר מנחם מושקוביץ את השיר 'יש תקווה' ב... אידיש.



• הזמר ליפא שמלצר לא נח בחופשת הקיץ שלו בישראל. בכל צהריים הוא הופיע בפני ילדי ארגון חסד אחר, ובכל ערב בקעמפ של ישיבה אחרת. לפחות באחד המקרים חשף ליפא את שירו 'אתה קדשת', מתוך אלבום חדש שבדרך - אלבום שיהיה כולו שירי רגש ושמו 'השתפכות הנפש' (או במהדורה האנגלית: 'רגשות'), בעיבודיו של נפתלי שניצלר.

מסתבר שבאולפני ההקלטות לא בדיוק בוטחים בליפא ומסרבים לאפשר לו לאחוז בשירים שכבר הוקלטו. החשש: שמא בטוב ליבו או בתמימותו יעניק את השירים לחבר שיבקש עותק 'רק לעצמו'.

כך קרה שגם בשעת לילה מאוחרת, אחרי גיחה להר החרמון, ניסה ליפא להניח את ידו על הצילום שאנו חושפים כאן עבורכם וגם עבור הגולש ליפא שמלצר:



• ואפרופו ליפא: הזמר הקופצני הוזמן לפני שבועיים להופיע בשבת-ראשון בפני נופשי חברת התיירות 'וינטר קלאב' במלון 'הילטון אוראדיה' שבטרנסילבניה. אלא שליפא, שהיה אמור להגיע בשישי בצהרים, החמיץ שתי טיסות שהמריאו מנתב"ג לבודהפשט שבהונגריה. בסוף הוא עלה על טיסה לבוקרשט שברומניה. העונש: שבע שעות נסיעה ברכב עד המלון. מצד שני, מה זה שבע שעות אם בערב פסח כשהגיע לישראל, הדרך מניו-יורק ארכה לו 23 שעות, כולל משפחה ומזוודות.

• הזמרים עמירן דביר וישי לפידות צילמו את עצמם בכל מיני מקומות בדרכים. מהצילומים יצא קליפ שצולם כולו בסלואלרי שלהם על השיר 'העולם השתגע'. הנה תמונה שצולמה בחופה בלונדון, לילה לפני הקליפ:



והנה התוצאה:



לייבל'ה דוב'לה הלר דודי שוומנפלד ליפר שמלצר ישי לפידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד