כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תועבר בשידור חי

נתניהו זומן להעיד בוועדת החקירה לאסון מירון

ראש האופוזיציה נתניהו הוזמן להעיד בפני הוועדה הממלכתית לאסון מירון. קודם לנתניהו יעידו בפני הוועדה תא"ל במיל' וניצב בדימוס צבי טסלר, ממונה הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב ומאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר

נתניהו זומן להעיד בוועדת החקירה לאסון מירון
בנימין נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הוזמן היום (ראשון) למסור את עדותו בפני ועדת החקירה לחקר אסון מירון. נתניהו ימסור את עדותו ביום רביעי, ה-20 ביולי.

עוד קודם לכן, ביום ראשון, 10.07.22, יופיעו בפני הוועדה תא"ל במיל' וניצב בדימוס צבי טסלר, ממונה הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב ומאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר.

הדיונים יתקיימו בדלתיים פתוחות באולם הוועדה בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים, ויועברו בשידור חי באתר ועדת החקירה.

השר וחבר הכנסת לשעבר אריה דרעי, העיד בתחילת החודש בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון שבו נהרגו 45 בני אדם שבאו להילולה.

בתחילת עדותו סיפר דרעי על תפקידיו השונים מתחילת הקריירה הפוליטית שלו, דרעי ביקש להבהיר בנושא, "קיבלתי את משרד הפנים ב-2016 וזה לא היה אותו המשרד שהיה לי בעבר, בעקבות כך שהשר כחלון נכנס למשרד האוצר והיה בנפשו להיכנס לנושא של בנייה ובמסגרת הזו הוא קיבל את מנהל התכנון ואת האכיפה על הבנייה הבלתי חוקית".

דרעי טען כי ההילולה לא הייתה 'חרדית' לאורך השנים: "עד תחילת שנות האלפיים הייתה הילולה אחרת, הרבה מנגלים, הרבה על האש, הרבה שחיטה פיראטית. בהמשך זה השתנה, הגיעו הרבה חצרות חסידים וכל אדמו"ר הגיע עם ההדלקה שלו, כל אחד הגיע עם החסידים שלו וזה תפס תאוצה".

דרעי סיפר כי השתתף בהילולה בפעם האחרונה ב-2016. השר לשעבר סיפר כי בתפיסתו, צריך לתת לרשויות המקומיות את מירב הכוח בשביל לבנות, לתקן ולשפץ. לאחמ"כ הוא נשאל ע"י חברי הועדה, "הרי בכל שנה מתריעים מפני סכנות ועל כך שהטריבונות מועדות לקרוס, איך לא ביקשת להתערב ולהרוס מבנים מסוכנים". דרעי משיב כי למרות שהטריבונות (פרענצ'ס) לא נראות בטיחותיות ולא אסתטיות, הן עברו את כל אישורי הבטיחות ע"י המהנדס לדבריו, נאמר לו בביקור בהר (ב-2016) כי הטריבונות במתחם קיבלו את כל האישורים הנדרשים מבחינה בטיחותית. "אחר כך התברר לי שבנו את זה בצורה לא חוקית, במימון המדינה", אמר דרעי.

דרעי המשיך והסביר לחברי הועדה מדוע לא הרס את המבנים הלא חוקיים בהר: "אמרתי 'למה אתה צריך לריב עם כל העולם כשאין לי סמכות לטפל בזה?'" דרעי הדגיש כי נאמר לו שבתור שר הפנים אין לו סמכויות לפעול כרגולטור בנוגע לאכיפה של בנייה לא חוקית בהר. "לא הייתה לי נגיעה לנושא", אמר להגנתו. "אין לי ספק שבלי הוועדה ובלי האסון, לא היו מטפלים בבנייה הלא חוקית". בתגובה אמר לו חבר הוועדה שלמה ינאי כי האחריות לטיפול במבנים מסוכנים תמיד הייתה תחת משרד הפנים.

אסון מירון תשפ"א בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד