כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צדק היסטורי

אושר בממשלה: סיוע בדיור לחברי המיליציה

צדק היסטורי ללוחמי צד"ל: הממשלה אישרה את הצעתו של שר הביטחון גנץ ושר האוצר ליברמן לעגן את זכותם של לוחמי צד"ל לסיוע בדיור

אושר בממשלה: סיוע בדיור לחברי המיליציה
מחאת אנשי צד"ל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, אישרו היום (ראשון) בממשלה הצעת החלטה שתאפשר מתן סיוע ברכישת דירה עבור לוחמי צד"ל שלא היו בדרגי הפיקוד, ושלא קיבלו את הסיוע. מדובר בכ-400 לוחמים החיים כיום בישראל.

שר הביטחון בני גנץ: "מדובר בצדק היסטורי שאנו עושים עם מי שלחמו איתנו שכם אל שכם, ונעקרו מביתם וממולדתם. כמי שסגר את השער ביציאה מלבנון לפני למעלה מ-20 שנה, אני חש גאווה גדולה וזכות לסגור גם את המעגל הזה, עם מי שלחמו לצידי והפכו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. אני מודה לשר האוצר ליברמן על הדחיפה של ההחלטה והמחויבות הערכית שלו ללוחמי צד"ל".

שר האוצר אביגדור ליברמן: "ההחלטה הזו היא תיקון היסטורי שמראה את המחויבות הערכית של מדינת ישראל ללוחמי צד"ל. לעולם נזכור את לחימתם המשותפת של לוחמי צד״ל כתף אל כתף עם לוחמי צה״ל. אני מודה לשר הביטחון בני גנץ על שיתוף הפעולה בין משרדי האוצר והביטחון בנושא חשוב זה".

צבא דרום לבנון היא מיליציה שפעלה בדרום לבנון בחסות צה"ל, החל מסוף שנות ה-70 של המאה ה-20 עד הנסיגה מלבנון, ב-24 במאי 2000. צד"ל הוקם רשמית, לאחר שינוי שמו מצבא לבנון החופשית, ב-1983. המיליציה הייתה חמושה היטב ומנתה כ-2,500 חיילים ממגוון עדות, ובעיקר נוצרים מרונים, מוסלמים סונים ודרוזים.

צד"ל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד