י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר נזקי הסופה

אושר בממשלה: 87 מיליון לפיתוח קו החוף בטבריה

הממשלה אישרה: כ-87 מלש"ח לשדרוג ולפיתוח הטיילת וקו החוף בטבריה ובאיגוד ערים כנרת. בנט: "פיתוח ושדרוג הטיילת וקו החוף יחזקו גם את טבריה תיירותית, ויביאו למינוף כלכלי של העסקים באזור"

אושר בממשלה: 87 מיליון לפיתוח קו החוף בטבריה
נזקי הסופה בטבריה צילום: Michael Giladi/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון), החלטת ממשלה בהובלת ראש הממשלה, שר התיירות ושרת הפנים לסיוע לעיר טבריה בפיתוח ושדרוג טיילת יגאל אלון וקו החוף, וכן וסיוע לעיר טבריה ולאיגוד ערים כנרת בהתמודדות עם נזקי הסערה שהתרחשה בלילה שבין ה-14 ל-15 במאי 2022 בצדה המערבי של הכנרת בהשקעה תקציבית של 87 מיליון ש"ח.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "ממשלתי הובילה בשנה האחרונה מספר רב של החלטות לחיזוק ההתיישבות, וכן לפיתוח, חיזוק והקמה של מקומות שונים בארץ. ראשית, חשוב לנו לשקם את נזקי הסופה מלפני מספר שבועות. בנוסף, פיתוח ושדרוג הטיילת וקו החוף יחזקו גם את טבריה תיירותית, ויביאו למינוף כלכלי של העסקים באזור".

עוד אמר רה"מ, כי "לאור חשיבותם של נכסי התיירות העיקריים של העיר טבריה, עיר תיירות מרכזית בישראל, ועל רקע הנזקים הרבים שנגרמו בסערה לטיילת וקו החוף, רואה הממשלה חשיבות רבה בפיתוח ושדרוג תשתיות תיירותיות אלו, וקידום העיר טבריה למימוש פוטנציאל הצמיחה שלה מענף התיירות".

להלן עיקרי ההחלטה:
1. שיקום ופיתוח המרחב התיירותי לרבות שדרוג ופיתוח כולל של טיילת יגאל אלון וקו החוף, תוך התאמת העבודות למשבר האקלים והתמודדות עם מזג אוויר קיצוני, ושיקום נזקי הסערה, בסך של 81 מיליון ש"ח.

2. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בתשתיות התיירותיות הציבוריות בעיר טבריה, כולל ניקוי החופים והסחף, חיזוק מעקות, תיקון מרצפות וכיו"ב, על מנת לאפשר את המשך השימוש בהם ולהשיבם למצב ראוי, בסך של 3.5 מיליון ש"ח.

3. סיוע מיידי להתמודדות עם נזקי הסערה הישירים בחופים באיגוד ערים כנרת שניזוקו בסערה גם כן, בסך של 2 מיליון ש"ח.

4. היערכות להגנה על אזור הכנרת, הטיילת והחופים, מפני נזקים במצבי קיצון עתידיים, באמצעות הקמת תחנת מדידה מטאורולוגית והצבת מד גלים, שיוכלו להתריע מבעוד מועד על אירועים כאמור, בסך של כ-0.5 מיליון ש"ח.

5. ליווי ביצוע הפרויקט על ידי פרויקטור ייעודי לתוכנית כדי להבטיח את ההתקדמות וההצלחה של המהלך וההשקעה הממשלתית.

כנרת טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד