י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חוצפה של השגריר"

מחאה מול שגרירות אוקראינה: "החזית האנטי נאצית הישראלית"

ביום שישי התקיימה הפגנה מול שגרירות אוקראינה בתל אביב. את ההפגנה ארגן גוף חדש ובולט מבחינה ציבורית, "החזית האנטי נאצית הישראלית". מארגני ההפגנה זועמים על "דרישה למתן טיפולים רפואיים בארץ ללוחמים של יחידות "אזוב" הנאצית הידועה לשמצה"

מחאה מול שגרירות אוקראינה: "החזית האנטי נאצית הישראלית"
ההפגנה מול שגרירות אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון התקיימה הפגנה נגד אוקראינה מחוץ לבניין השגרירות בתל אביב, בוריס דרייצר, ממארגני ההפגנה, הפגין נגד מה שהוא מכנה "תופעה שבמהלכה נושא המון משולהב דגלים צהובים כחולים עם סמלים ששימשו בזמנו את אדון פטלורה בזמן ביצוע פוגרומים". לדבריו, "המון זה צועק גם סיסמאות הדומות לסיסמאות הידועות של "גרמניה מעל הכול", המון שנושא ברחובות ישראל דגלים אדומים שחורים של סטפן בנדרה (רוצח יהודים אוקראיני) וצועק קריאות לאומניות שמקורן בפרק אפל בהיסטוריה הלא רחוקה".

ההפגנה מול שגרירות אוקראינה

עוד אמרו מארגני ההפגנה: "כל התופעות האלה מתרחשות כאשר ישראל לא עושה דבר, כך גם עבודתו והתנהגותו של השגריר האוקראיני, אדון קורניצ'וק, התחיל בבג"צ כנגד שרת הפנים, המשיך באין ספור דרישות ובקשות לרבות בקשה לביטול החגיגות של ניצחון הרוסים נגד הנאצים ב-9 במאי, ודרישה למתן טיפולים רפואיים בארץ ללוחמים של יחידות "אזוב" הנאצית הידועה לשמצה".

עוד אומרים המארגנים: "הפנינה האחרונה של השגריר הגיעה מלווה באיום. הלה דרש לבצע שינויים במתן אשרות כניסה לאוקראינים אחרת ואנחנו מצוטטים, " כאשר יגיעו החגים שלכם (הכוונה לראש השנה) הם ירגישו את הקושי לנסוע לאומן, כל התנהגות הזאת של השגריר מתרחשת בפיקוח רופף ותוך כדי רוח גבית של משרד החוץ שלנו, למרות שברור לכולם שיש כאן הפרה ברורה של כללי הנימוס הדיפלומטי".

עוד נאמר, "שגריר המשרת במדינה לא יכול להישאר באותה מדינה כאשר הוא מאיים וחותר תחת הממשלה של אותה המדינה, אנחנו "החזית האנטינאצית הישראלית" פנינו לשר החוץ מר לפיד במכתב בו דרשנו לבטל לשגריר האוקראיני את כתב המנוי ולשלוח אותו הביתה, בנוסף, אנחנו דורשים מרשויות החוק לפעול (במסגרת החוק הקיים) כדי למנוע פעילות אוקרו-נאצית בישראל, לרבות, הפגנות ושימוש בסימבוליקה לאומנית נאצית, אנחנו "החזית האנטי נאצית הישראלית" נאבק בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו כנגד תופעות האלה, ישראל תתעוררי".

הפגנה מלחמת אוקראינה רוסיה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד