י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החשש הוסר

ארגון הבריאות העולמי: אבעבועות הקוף לא מצב חירום עולמי

ארגון הבריאות העולמי קבע כי ההתפרצות הנוכחית של אבעבועות הקוף "אינה עולה לרמה של מצב חירום ציבורי", למרות "הדאגות הרציניות" של הארגון מהגידול בזיהומים. ארגון הבריאות העולמי כינס ועדת חירום כדי לדון בשאלה אם הייעוד, שניתן לשש התפרצויות מחלות בלבד מאז 2007, מתאים לאבעבועות הקוף

ארגון הבריאות העולמי: אבעבועות הקוף לא מצב חירום עולמי
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי קבע כי נגיף אבעבועות הקוף אינו מצב חירום עולמי, והודיע כי רק שש התפרצויות מאז 2007 עשויים לדרוש תגובה בינלאומית. על פי הנתונים של הארגון, יש יותר מ-4,000 מקרים של אבעבועות רוח ב-47 מדינות מאז תחילת מאי, ולכן זה לא חירום עולמי, ארה"ב לבדה רשמה יותר מ-200 מקרים ב-25 מדינות נכון ליום שישי.

מהארגון נמסר, כי "בעוד כמה חברים הביעו דעות שונות, הוועדה החליטה לייעץ למנכ"ל ארגון הבריאות העולמי שבשלב זה יש לקבוע שההתפרצות אינה מהווה סכנה", נכתב בהודעה של ארגון הבריאות העולמי. המנכ"ל טדרוס אדהנום ג'ברייסוס אמר כי הוועדה תתכנס מחדש בימים הקרובים כדי לעקוב אחר ההתפשטות.

ארגון הבריאות העולמי דיווח, כי הוא שומר על התראת חירום מסוג זה לאירועים "חמורים, פתאומיים, חריגים או בלתי צפויים" המהווים סיכון בריאותי ליותר ממדינה אחת ועשויים לדרוש תגובה בינלאומית מיידית ומתואמת. הארגון הכריז בעבר על מצב חירום עולמי, לגבי קורונה, אבולה, ופוליו.

השם אבעבועות רוח מטעה: למרות שהנגיף התגלה לראשונה בקופי מעבדה בדנמרק בשנת 1958, הוא נפוץ הרבה יותר במכרסמים קטנים.

אבעבועות הקופים ארגון הבריאות העולמי מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד