י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
חלק משרות חובה

ארה"ב מבטלת איסור קבלת ויזה למשרתים במשמרות המהפכה

ממשל ביידן החליט לבטל את האיסור על הכניסה לארה"ב עבור גברים איראנים שגויסו למשמרות המהפכה כחלק משירות החובה הצבאי שלהם. "בתנאי שהאדם ישכנע את כי הוא לא השתתף מרצונו ובמודע בפעילות טרור מטעם ארגון טרור ייעודי"

ארה"ב מבטלת איסור קבלת ויזה למשרתים במשמרות המהפכה
חיילים במשמרות המהפכה: אילוסטרציה צילום: Iran international

המזכיר לביטחון המולדת ושר החוץ של ארה"ב, לאחר התייעצות עם התובע הכללי של ארה"ב, קבעו כי האיסור על קבלת ויזה לאזרחי איראן, לא יחול ביחס לאדם שסיפק תמיכה חומרית חסרת משמעות או מוגבלת לארגון טרור זר (כגון משמרות המהפכה) במסגרת פעילות חברתית שגרתית, מכיוון שהן אינן "מהוות סיכון לביטחון לאומי או לביטחון הציבור". הצו לא הזכיר את איראן או משמרות המהפכה.

עוד נאמר בהחלטה: "בתנאי שהאדם ישכנע את כי הוא לא השתתף מרצונו ובמודע בפעילות טרור מטעם ארגון טרור ייעודי", וכך הם אינם מנועים מכניסה לארצות הברית ומקבלת אישור הגירה או מעמד אחר. ההחלטה קובעת כי שרות במשמרות המהפכה כחלק מגיוס חובה לא נחשב פעילות טרור.

המבקש ויזה צריך גם להוכיח כי הוא לא סיפק את התמיכה החומרית מתוך כוונה או רצון לסייע לארגון טרור או פעילות טרור כלשהי, או כל תמיכה שתשמש ישירות כדי לעסוק בפעילות טרור או אלימה, או תמיכה בפגיעה באזרחי ארה"ב או באינטרסים של ארה"ב, נכתב בצו.

ארצות הברית קבעה כי משמרות המהפכה חלק מארגוני טרור זרים ב-2019 כחלק ממסע "לחץ מקסימלי" שהטיל הנשיא דאז דונלד טראמפ על איראן לאחר פרישתו מהסכם הגרעין ב-2015. על פי דיווחים רבים, איראן דורשת להסיר את הסנקציות האמריקניות על משמרות המהפכה ושלוחותיה לפני שתסכים להחיות את הסכם הגרעין מ-2015.

משמרות המהפכה ארה''ב ממשל אמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד