ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאבק על האסטרטגיה

ההסכם עם איראן: מחלוקת בין אמ"ן למוסד וצה"ל

בזמן שהמגעים בין המעצמות לאיראן מתחדשים, ושר החוץ יאיר לפיד מתקרב ללשכת ראש הממשלה, נוצרה מתיחות בין אגף המודיעין של צה"ל למוסד בעניין העמדה שישראל צריכה לגבש לקראת המו"מ. במוסד סוברים כי מדובר בניסיון להשפיע על לפיד לקראת כניסתו לתפקיד, באמ"ן מעריכים שגם גנץ מעדיף את ההסכם

ההסכם עם איראן: מחלוקת בין אמ"ן למוסד וצה"ל
גנץ והרמטכ"ל כוכבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חילוקי הדעות התגברו בצמרת צה"ל מול בכירים במערכת הביטחון בדבר התמיכה בהסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן. בצמרת אגף המודיעין מאמינים כי מוטב לתמוך בהסכם גרוע כדי שיאפשר להרוויח זמן ולהכין אפשרויות תקיפה באיראן מאשר לא לעגן הסכם בכלל. באמ"ן מעריכים שגם שר הביטחון בני גנץ מבין שזו האפשרות הפחות גרועה עבור ישראל. כך דווח יוסי יהושוע ב-ynet ו'ידיעות אחרונות'.

מנגד, במוסד מתנגדים לחזרה להסכם וסבורים שחשיפת עמדותיהם של בכירי אמ"ן נועדו כדי להשפיע על שר החוץ יאיר לפיד, הצפוי להיכנס בקרוב ללשכת ראש הממשלה, כדי שיתחיל לתמוך בהסכם. אולם, באמ"ן אמרו כי תמיכה בהסכם היא עמדת האגף מאז כניסת האלוף חליוה לתפקידו.

במוסד טענו כי ההסכם הוא גרוע לישראל, ולכל היותר "יקנה" שנתיים וחצי של שקט שבהם איראן לא תתקדם בתוכניותיה - אך גם צה"ל לא יספיק לבנות תוכנית התקפית באותה התקופה.

יוסי יהושוע מדווח, כי בזמן שאמ"ן והמוסד נאבקים על עמדתו של ראש הממשלה הנכנס לפיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי מתנגד להסכם במתכונתו הנוכחית ועמדתו קרובה יותר לזו של ראש המוסד דדי ברנע.

אביב כוכבי בני גנץ המוסד איראן הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד