כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שנפל ברגע האחרון

החוק להגבלת כהונת רה"מ אושר בממשלה ויגיע לכנסת

שר המשפטים גדעון סער העלה פעם נוספת לאישור הממשלה את חוק הגבלת הכהונה, אחרי שנפל בפעם הקודמת בתרגיל של האופוזיציה | סער: "שלטון ממושך מדי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה"

החוק להגבלת כהונת רה"מ אושר בממשלה ויגיע לכנסת
גדעון סער צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעתו של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש הממשלה ל-8 שנים (שתי קדנציות). השר גדעון סער מסר כי "המחויבות להגבלת כהונה היא חלק ממצע תקווה חדשה ונכלל גם בקווי היסוד של הממשלה. שלטון ממושך מידי מביא עימו ריכוז כוח וסכנת השחתה ולכן נכון לכלול בחוק היסוד את עקרון הגבלת הכהונה".

"הגבלת כהונה במקום כהונה ללא הגבלה - מהווה עקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו. נמשיך לחזק את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף.

כזכור, הצעת החוק עלתה בעבר לאישור הכנסת וכמעט עברה בשלוש קריאות, כשבקואליציה הגיעו להבנות עם הרשימה המשותפת שיתמכו בחוק, אלא שבתרגיל שנעשה אז על ידי חברת הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הוא מנע את העברת החוק שהפך להצעת אי אמון והחוק נפל.

כעת סער ינסה להביא את החוק לאישור מחדש, אך ללא רוב בכנסת הסיכויים להעביר את החוק קלושים. ח"כ ניר אורבך שתמך אז בהצעת החוק ככל הנראה לא יתמוך בו הפעם ולו בשל התזמון ערב פיזור הכנסת לאורבך יש את הכוח לעכב את הצעת החוק בוועדת הכנסת שהוא עומד בראשה.

גדעון סער הגבלת כהונת ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד