כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

5 סיבות שגורמות לכך שפרקטים הם הבחירה העיצובית המובילה לעיצוב הדירה

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט אדריכלים שכמעט כל שדרוג דקורטיבי של הדירה שהם מתכננים, מתחיל בהחלפת אריחים ובחירה בפרקטים איכותיים. אבל מדוע מה שהחל בטרנד שמבוסס על בקתות הסקי והעיצוב הסקנדינבי הפכו לבון טון בעיצוב של בתים רבים בישראל? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מהם חמש הסיבות שגרמו לפרקטים להיות הכוכבים של עיצוב הדירה

5 סיבות שגורמות לכך שפרקטים הם הבחירה העיצובית המובילה לעיצוב הדירה
שטיחים ופרקטים צילום: 123ref

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט אדריכלים שכמעט כל שדרוג דקורטיבי של הדירה שהם מתכננים, מתחיל בהחלפת אריחים ובחירה בפרקטים איכותיים. אבל מדוע מה שהחל בטרנד שמבוסס על בקתות הסקי והעיצוב הסקנדינבי הפכו לבון טון בעיצוב של בתים רבים בישראל? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה וגלו מהם חמש הסיבות שגרמו לפרקטים להיות הכוכבים של עיצוב הדירה.

פרקטים הפכו לפרקטיים

אם בעבר הישראלי הממוצע היה חושב פעמים לפני שהוא היה בוחר בפרקטים לעיצוב הדירה מתוך אספקטים פונקציונליים, כיום הדברים השתנו. בישראל ניתן להשיג מגוון של פרקטים אשר עשויים מחומרים שונים ובדרגות עיבוד שונות וגם כאלו אשר סינטטיים לחלוטין ועמידים באופן מלא לשמש ומים. בקיצור: הפרקטים הפכו לפרקטיים לניקוי והישראלים לא נשארו מאחור.

קלות ההתקנה

הפונקציונליות של הפרקטים של השנים האחרונות לא מסתיימת רק בהתמודדות שלהם עם החום והלחות, גם תהליך ההתקנה שלהם הפך להיות פשוט יותר. למעשה כמעט כל אדם יכול להתקין בעצמו וללא עזרה של איש מקצוע פרקט חדש. ההתקנה מתבצעת בצורה של שתי וערב וכמעט כמו לגו החלקים מתחברים. בנוסף, יש פנלים לפרקט שסוגרים את הפינה (תרתי משמע) והופכים את ההתקנה לנקייה יותר מבחינה עיצובית.

ההבנה שבייסיק זה הכי יפה

ההבנה שדווקא הלוק הטבעי הוא הלוק היפה ביותר, משתקף בכך שאלמנטים טבעיים כמו זכוכית ואלומיניום חזרו לאופנה וכמובן שהפרקט. בין אם מדובר בפרקט שעשוי מעץ טבעי או כזה אשר מתבסס על חומרים דמויי עץ, הפרקט והדק הפכו לכוכבים של חלל המגורים המרכזי.

היכולת לתחום שטח בצורה דקורטיבית

כאשר כל סנטימטר חשוב, נהוג להשתמש בפרקטים על מנת לתחום כל אזור בבית ברמה הקונספטואלית. עניין זה מהווה תחליף לקירות אשר לוקחים ספייס בדירה ומפריעים לקווים הנקיים אשר קיימים במרחב הביתי ובאמת ניתן לראות כיצד ישנם סוגים שונים של פרקטים באותו הבית בכדי להבהיר לאיזה אזור נכנסים ומהו הסגנון העיצובי באותו החלל.

יכולת ההכלה של הפרקט

למרות שהפרקט הוא דומיננטי, ברמה הוויזואלית הוא יכול להשתלב עם סגנונות עיצוב רבים וכמעט עם כל רהיט. זאת משום שלפרקט יש יכולת "הכלה" מדהימה שמאפשרת לו לגנוב את ההצגה בלי לייצר מראה אקלקטי בדירה. הצבעים של מרבית הפרקטים אינם זועקים וגם ההדפסים, דבר שגורם לכך שהם נכנסים בקלות לתוך כל חלל מעוצב.

לסיכום, ישנן מגוון סיבות לכך שהפרקטים הפכו לצעקה האחרונה בעיצוב הבית והמשרד. העובדה שהם מעבירים טון אנד סטייל של טבע, היכולת שלהם להשתלב בכל קונספט עיצובי קיים והעובדה שהם פרקטיים ונראים נפלא כאחד. ואל תחששו, לא מדובר בטרנד חולף כי אם במגמה שרק צוברת תאוצה.

פרקטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד