י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קודם יציאתו לטהראן

התכתבות מתוחה בין לפיד לשר החוץ האירופי

שר החוץ לפיד התכתב עם שר החוץ של האיחוד האירופי קודם יציאתו לאיראן ושמע ממנו כי הוא בדרכו להחיות את הסכם הגרעין. לפיד השיב לו כי הוא מאוכזב מההחלטה ולדבריו חזרה למו"מ כעת עם איראן היא "טעות"

התכתבות מתוחה בין לפיד לשר החוץ האירופי
יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

קודם יציאתו של שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, לטהראן, כדי לנסות ולהחיות את המו"מ על הסכם הגרעין שמוקפא כעת, הוא התכתב עם שר החוץ יאיר לפיד, שהטיח בבכיר האירופי כי הוא מאוכזב מההחלטה ולדבריו חזרה להסכם גרעין כעת, היא "טעות".

בורל כתב ללפיד לפני נסיעתו לאיראן כי הוא "הולך להציל את הסכם הגרעין". לפיד השיב לו: "ראיתי. מאוד מאכזב - לחזור למו"מ עכשיו זאת טעות, בעיקר על רקע הניסיונות האיראנים לפגוע בישראלים בטורקיה". עוד כתב לו לפיד כי "איראן מנסה למשוך זמן". את הדברים מסר היום (ראשון) גורם מדיני ל'כאן חדשות'.

מוקדם יותר דווח בוול סטריט ג'ורנל כי ארצות הברית כינסה לפני כשלושה חודשים בכירים מצבאות ברחבי המזרח התיכון לדון באיום הכטב"מים והטילים האיראניים. על פי הדיווח, גם הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף בפגישה עם הרמטכ"ל הסעודי ונציגים מקטר, מצרים, ירדן, איחוד האמירויות ובחריין. הסיבה לפגישה היא האיום האיראני שצובר תאוצה, וכן ההתחממות בשנים האחרונות בין ישראל למדינות ערב,

 

איראן יאיר לפיד האיחוד האירופי הסכם הגרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד