כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חמש לוויות קורעות לב

הבן ספד לאמו שנספתה בשריפה: "איך דאגת לנו ועזבת אותנו"

ביום חמישי האחרון נספו בשריפה בבואנוס איירס ארגנטינה, חמישה בני משפחה חרדית, אמא וארבעה ילדים, מתוך 11 מילדי המשפחה, בעקבות שריפה שפרצה בביתם באישון ליל. ביום שישי האחרון הובאו למנוחות הנספים לקול בכיים של אלפי המלווים. הספדו של אחד הבנים קרע לבבות

הבן ספד לאמו שנספתה בשריפה: "איך דאגת לנו ועזבת אותנו"
קברי משפחת חבאז שנספו בשריפה צילום: באדיבות המצלם

ביום שישי האחרון ליוו המונים מבני הקהילה החרדית בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה למנוחות את חמשת בני משפחת חבאז שנספו בשריפה שפרצה בביתם בלילה שבין רביעי לחמישי האחרון, אם וארבעת ילדיה שנספו בשריפה הנוראה. הגאון הרב שמואל אריה לוין, רבה של קהילת חפץ חיים, ביכה על האבדות הגדולות וקרא לציבור להתעורר ולפשפש במעשיהם. כן קרא להתחזק במעשים שבין אדם לחברו.

אחד הבנים שניצלו מהשריפה, ספד בהלוויה רבת משתתפים, והרטיט את אלפי המלווים מהקהילה היהודית, לצד אישי ציבור ופוליטיקאים בכירים שאינם יהודים שהאסון המחריד נגע לליבם. הבן אמר בבכי מטלטל: "אמא אמא איך דאגת לנו ואז עזבת אותנו, עכשיו נשארנו לבד", שאר הילדים לא היו מסוגלים להספיד מרוב הצער והבכי שאפף אותם בזמן הלוויה. האב עדיין מאושפז בבית החולים ולא השתתף בהלוויית רעייתו וילדיו.

הודות למאמצי ארגון 'אמיה' המאגד את הקהילות היהודיות, הצליחה המשפחה והקהילה להביא את כל הנפטרים לקבורה לפני שבת, ראשי הקהילה הסבירו למכון המשפטי המקומי על החשיבות להביאם לקבורה לפני שבת, החברה קדישא של 'אמיה' ביצע אף את הטהרה לנפטרים יחד עם החברות קדישא הספרדיות 'בני אמת' ו'אייסה' בבית הלוויות הקהילתי והם נקברו בבית העלמין לומאס דה סמורה, בבואנוס איירס.

ארבעת הילדים נקברו אחד ליד השני, האמא נקברה בחלקה ממול. הארגון גם העמיד לרשות המשפחה את מלון 'מצליח' כדי שהם יוכלו לפחות בשבת להתפלל ולסעוד יחד. הסוכנות היהודית נרתמה גם היא לעזור למשפחה האבלה.

אב המשפחה, בן ה-55 עדיין מאושפז בבית החולים ריבדביה, לאחר שיצא לבקש עזרה בניסיון לחלץ את משפחתו. הלהבות מנעו ממנו לחזור לדירה, הן גרמו לו לאבד את הכרתו ולהתעלף כתוצאה משאיפת העשן הרעיל. בשריפה שפרצה בין השעה 4 ל-5 לפנות בוקר יום חמישי האחרון בבואנוס איירס. נספו בני משפחת חבאז, בעלת 11 ילדים. אב המשפחה נפצע קשה והאם נספתה בשריפה עם ארבעה מתוך 11 ילדיה.


משפחת חבאז יושבים שבעה.

הנפטרים הם: האם סופיה כיבודי-חבאז בת 49, הבת קמילה בת 16, אסתר בת 9, אורלי בת 8 ורפי בן ה-4. נכון להבוקר, מצבו של האב יצחק חבאז בן ה-55 עדיין קשה אך יציב, הילדים: יאיר, יחזקאל, משה, דוד ורחל, שוחררו מבית החולים.

אליהו המרה, נשיא וועד הקהילות, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "ראוי לציין לשבח את הרתמות הרשויות המקומיות בכדי שהנפטרים ייקברו לפני כניסת השבת, אנו נמצאים כאן בעיצומו של החורף בו ימי שישי קצרים, המשטרה נענתה לבקשתנו והעמידה לרשות הלוויה לווי משטרתי שבזכותו הספקנו להגיע לשבת על אף עומסי התנועה, יחד עם זאת ברצוני להודות לתובע הכללי וראשי המכון לרפואה משפטית שהבינו את הצורך לסיים עם הקבורה לפני שבת ופעלו לזרז את הטיפול בנפטרים ותהלכי הזיהוי". הוקם צוות מיוחד של רבנים עסקנים ואישי ציבור שפועל יחד עם נציגים מבני המשפחה בכדי לדאוג לכל הצרכים הגשמיים והנפשיים.

מחר יום שני בשעה 19:30 תתקיים עצרת הספד והתעוררות בהיכל ישיבת חפץ חיים, בה עתידים להשתתף המונים מבני הקהילה.

ארגנטינה בואנוס איירס שריפה אסון משפחת חבאז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד