י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הנורמליזציה עם מדינות האזור

ראיסי מצהיר: "לא יהיה ביטחון למשטר הציוני"

במסיבת עיתונאים משותפת לצד ראש ממשלת עיראק, בהתייחסו למאמצי ישראל בשנים האחרונות לנרמל את היחסים עם כמה מדינות באזור, הדגיש נשיא איראן כי "מאמצי המשטר הציוני לנרמל את היחסים עם מדינות האזור לא יתבצעו, ולא יספקו ביטחון למשטר הציוני"

ראיסי מצהיר: "לא יהיה ביטחון למשטר הציוני"
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, התייצב הערב (ראשון) למסיבת עיתונאים לצד נשיא איראן, איבראהים ראיסי, לאחר שהשניים דנו במהלך פגישתם באתגרים עימם מתמודד האזור וכי הם הסכימו על "רגיעת המצב וקיום מאמץ משותף לחיזוק הביטחון והיציבות באזור". עוד הוסיף אל-כאזימי כי היחסים עם איראן חשובים עבור עיראק וכי קושרים בין המדינות אינטרסים משותפים. מצידו, אמר ראיסי כי פתרון בעיות האזור יתאפשר באמצעות עבודה משותפת בין המנהיגים.

הוא הוסיף, בהתייחסו לביקור ביידן הצפוי בסעודיה ובישראל, כי "הנוכחות המערבית באזור לא תוביל לפתרון בעיות האזור". עוד אמר ראיסי: "צעדיו של היישות הציונית אשר נועדו לנרמל את היחסים עם חלק מהמדינות באזור לחלוטין לא יביאו לה ביטחון".

עוד אמר הנשיא האיראני: "נורמליזציה עם המשטר הציוני ונוכחות זרים באזור לא תפתור שום בעיה לתושבי האזור". ראש ממשלת עיראק אמר: "שוחחנו על אתגרי האזור והסכמנו לעבוד יחד כדי ליצור יציבות ושלום באזור, ודיברנו גם על הנושאים המכריעים איתם מתמודדות מדינות האזור, החלטנו להכריז על תמיכתנו בהפסקת האש במלחמה בתימן, אנו מכריזים על תמיכתנו בעקרון הדיאלוג לסיום המלחמה שהותירה את העם התימני עם סבל כה רב".

נשיא איראן אברהים ראיסי עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד