י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מחמיא גם לבנט

בורלא בישראל: "מקווה שהבוסטר לאומיקרון יאושר בהקדם"

בראיון בישראל אומר מנכ"ל חברת פייזר לתקשורת הישראלית כי הוא מקווה שהחיסון השלישי לאומיקרון יאושר - ואז, לדבריו, החברה תצליח לפתח חיסון לכל וריאנט שיצוץ תוך שלושה חודשים. הוא מכנה מתנגדי חיסונים "אנשים טובים", ומשבח גם את ראשי הממשלה: "הוא ונתניהו עשו את המיטב"

בורלא בישראל: "מקווה שהבוסטר לאומיקרון יאושר בהקדם"
אלברט בורלא צילום: טוויטר

אלברט בורלא, מנכ"ל חברת התרופות 'פייזר' שהגיע לישראל כדי לקבל את פרס בראשית, התראיין הערב (ראשון) לתקשורת הישראלית והתייחס לפיתוח החיסונים לנגיף הקורונה ולוריאנטים שצצים אחריו.

הוא הגיב בתחילה לזמן שייקח לחיסון אנשים נגד האומיקרון ואמר, "זה תלוי במשך הזמן שייקח לרגולטורים לבדוק את הנתונים ובתקווה לאשר את החיסון החדש. כבר התחלנו בייצור ויש לנו מנות מוכנות. אז נחכה לשמוע השבוע מה-FDA, ב-28 ביוני, כשהם ידונו במהי התרכובת הנכונה של החיסון החדש - והוא יהיה מוכן מיד עם הינתן האישור".

"זה אמור להיות שלושה חודשים. אני חושב שברגע שיאושר החיסון הזה נגד הווריאנט החדש, בתקווה, נהיה מסוגלים לתהליך עדכון של פחות משלושה חודשים שבו נבצע התאמה של תרכובת החיסון בהתבסס על הווריאנט הכי עדכני".

בורלא אמר כי הורים לילדים צריכים להתייעץ עם רופא המשפחה לפני קבלת החיסון, וענה לביקורת על הפחתת היעילות של החיסונים: "אנחנו עובדים על חיסון שהשפעתו תוכל להימשך לפחות כשנה. אני חושב שמנקודת המבט של בריאות הציבור זה יהיה אידאלי, כי כשמתחסנים באופן שנתי זה קל לזכור וקל לאנשים לקבל".

"רוב האנשים שלא מתחסנים הם אנשים טובים, אכפת להם מעצמם, ממשפחתם והם מפחדים, מסיבה אחת או אחרת. אבל יש קבוצה קטנה שבמכוון מפיצה מידע כוזב ומכוונת אל אותם אנשים. הקבוצה הקטנה הזו שעושה את זה, באמת, יש להם דם על הידיים, עליהם להפסיק", תקף.

הוא גם שיבח את ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, והזכיר אותו יחד עם נתניהו: "לשני ראשי הממשלה היה חשוב מאוד נושא הקורונה. הם היו מודאגים וחששו שזה יביא לפגיעה חמורה בכלכלה ובבריאות, והם עשו את המירב כדי להגיע לפתרון".

"אני חושב שהווירוס יהיה איתנו למשך שנים רבות, כפי שאמרתי. אבל אנחנו יכולים לקבל את חיינו בחזרה. אנחנו יכולים לחיות את החיים שחיינו לפני הקורונה. ואני חושב שכבר אפשר לראות את זה", סיכם בורלא.

אלברט בורלא פייזר חיסונים קורונה אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד