י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע התורים החריגים

טסים בקרוב? טיפים שיעזרו להקל עליכם בנסיעה הקרובה

בשבועות האחרונים נוסעים רבים דיווחו על תורים חריגים בטרמינל 3 וטרמינל 1. אספנו עבורכם כמה טיפים שיכולים להקל עליכם בנסיעה הקרובה

טסים בקרוב? טיפים שיעזרו להקל עליכם בנסיעה הקרובה
לוח טיסות צילום: pixabay

העומסים בנמלי התעופה בעולם שוברים שיאים בעקבות מחסור חמור בכוח אדם, והם לא פסחו על מדינת ישראל, כשבחודש האחרון ראינו תמונות של אלפי אנשים בנמל התעופה בן גוריון, ממתינים בתור הביטחון לכבודת היד, הצ׳ק אין ועוד. בשעה שהפתרון לכוח האדם לא נראה באופק, ובמהלך חודשי הקיץ העמוסים ביותר בשנה העומסים רק יגברו, אספנו מספר טיפים שיעזרו לכם. לא מדובר בפתרון הקסם שיגרום לכם להגיע לדיוטי פרי בתוך עשר דקות מרגע ההגעה לשדה, אבל הם בהחלט יכולים לחסוך לכם המתנה ארוכה.

צ'ק אין באינטרנט

לא כל חברות התעופה מאפשרות זאת, אבל התהליך של ביצוע בדיקת צ׳ק אין באינטרנט עשוי לחסוך לכם מספר דקות בדלפקי הצ׳ק אין, וכשאתם מתכוננים לעמידה ממושכת, כל דקה חשובה. תהליך ביצוע הצ׳ק אין יחסוך את הזמן לדייל הקרקע לעבור על המסמכים שלכם, לבדוק שהדרכון בתוקף ועוד.

שירות אל-על המאפשר שליחת המזוודה יום קודם

אל על מפעילה את שירות ״טרום טיסה״ המאפשר להגיע יום קודם לפני הטיסה לטרמינל 1, עם הדרכונים, המזוודות וכל המסמכים הדרושים. נציג אחד ממשפחה (מעל גיל 18) יכול לבצע את התהליך עבור כל בני המשפחה מהדרגה הראשונה וללא תור. השירות מתאפשר בטיסות אל על לצפון אמריקה, למזרח הרחוק, לדרום אפריקה, ללונדון היתר׳ו ולפריז,ועוד. השירות פעיל בראשון עד חמישי בין השעות 16:00 עד 21:30 ובימי שישי בין 08:00 עד 13:00.  מדובר בשירות שיחסוך לכם המון זמן ובעיקר הצורך להיסחב עם כל המשפחה, המזוודות ולהמתין בביטחון, ולאחר מכן בדלפקי הצ׳ק אין.

הגיעו לפחות 3 וחצי שעות לפני הטיסה 

עם הרבה סבלנות ואורך רוח: הביקור בשדה התעופה עשוי להימשך המון זמן ולגרום לכם לעמוד בתורים בלתי נגמרים. הגיעו עם הרבה סבלנות, הכינו אוכל ושתיה מבעוד מועד וזכרו שבניגוד לשדות תעופה אחרים בעולם, בנתב״ג אתם יכולים להגיע עם נוזלים ולעבור איתם את הבידוק הבטחוני (כבודת יד) ללא בעיה. כדי לנסות להתגבר על שעות העומס והלחץ, הגיעו 30-40 דקות לפני הצ׳ק אין. אם אתם טסים באל על או בחברת תעופה שמפעילה מספר טיסות באותו היום כמו ישראייר, ארקיע ועוד, דלפקי הצ׳ק אין כבר יהיו פתוחים. אך גם אם לא, את ה-30 עד 40 דקות הראשונות תבזבזו בהמתנה לביטחון הראשוני, כך שברגע שתסיימו – תגיעו לדלפק שיהיה כבר פתוח.

טסים עם כל המשפחה? שלחו רק נציג אחד לבצע את הצ׳ק אין

ברש"ת הודיעו כי בכדי לשפר את תהליך הנוסעים היוצאים ולהקל על העומסים בתחנות השירות בנתב״ג, חברות התעופה הישראליות: אל על, ארקיע וישראייר יבצעו רישום לטיסה (צ׳ק אין) לנציג אחד מהמשפחה הגרעינית (לרבות סבים וסבתות). לאחר הבידוק הבטחוני שיתבצע לכלל המשפחה יחד, ניתן יהיה לבצע תהליך רישום לטיסה באמצעות נציג אחד מהמשפחה בדלפק הרישום לטיסה ושאר המשפחה תמתין באולם שחקים (האולם בו מתבצע גם בידוק כבודת היד) עד לסיום התהליך.

הטיפ שיחסוך לכם שעות, אבל באמת: תטוסו עם טרולי 

התמונות של מאות מזוודות בשדה התעופה מציפות את הרשת, ולא מדובר רק בשדה התעופה המקומי שלנו, אלא במספר רב של שדות תעופה בעולם. להגיע לשדה התעופה עם טרולי (כבודת יד בלבד) לא רק ימנע מכם את זמני ההמתנה עד שהמזוודה תגיע למסוע בנחיתה, אלא גם את זמן ההמתנה בצ׳ק אין, אך יש אותיות קטנות. אם חברת התעופה עמה אתם טסים מאפשרת להנפיק כרטיס עלייה דיגיטלי למטוס ואתם טסים עם כבודת יד – הרווחתם. הדבר יאפשר לכם לגשת לאיזור W בטרמינל 3 ולאזור C בטרמינל 1. שם תוכלו לעבור בידוק בטחוני קצר ומשם להמשיך לבידוק הביטחוני. נזכיר כי התורים במגזרים W ו-C קצרים משמעותית מהתורים הרגילים לביצוע הצ׳ק אין, כך שאתם גם חוסכים זמן בתור, גם מדלגים על שלב הצ׳ק אין וגם לא תצטרכו להמתין למזוודה בעת הנחיתה.

טסים ליעד שדורש תעודת התחסנות? הכינו את כל המסמכים מראש

מכירים את הנוסעים שמגיעים לדלפקי הצ׳ק אין ובמשך כמה דקות הנוסעים נוברים בין כל המסמכים? זה גובה מהם זמן רב ומעכב את התורים. בשיחות שקיימנו עם מומחים בענף, זמן הצ׳ק אין מתארך פי 3 בימי הקורונה, כלומר דייל הקרקע ״משקיע״ בכל נוסע פי 3 מבעבר. הכינו את המסמכים מראש, זה יעזור לכם גם לבצע צ׳ק אין מהיר, וגם ימנע מכם הרבה לחץ מיותר רגע לפני הטיסה.

 

צייד הטיסות

להצטרפות ולקבל עדכונים מ 'צייד הטיסות' לחץ כאן

פספורטניוז

צייד הטיסות עיכוב בנתבג נתב"ג נתב"ג בן גוריון חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד