כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחשש לחיידקים

המטיילים הוזהרו: לא לשתות מי ברז בבתי מלון

הקרן הלאומית לתברואה בארה"ב, הזהירה נופשים שלא לשתות מי ברז בבתי מלון מכיוון ש'שימוש מועט או חוסר שימוש' במהלך מגיפת הקורונה עלול היה לגרום להצטברות חיידקים בצינורות. באזהרה נאמר כי "מים בצינורות מהווים כעת סיכון לתיירים"

חדר במלון: אילוסטרציה
חדר במלון: אילוסטרציה צילום: pixabay

במדינות מסוימות כמו ארה"ב, מרוקו וברזיל יש מי ברז שעלולים לגרום לשותה אותם לחוש שלא בטוב, בעוד שאחרות, כמו שוויץ וסינגפור, ידועות כבטוחות יותר. אבל לאחרונה, תיירים הוזהרו לא לשתות מי ברז של בתי מלון בכל מקום בעולם, אפילו בבריטניה, שם המים ידועים כנקיים.

הקרן הלאומית לתברואה (NSF) הבודקת ומאשרת מוצרים ובסיסה בארה"ב, הודיעה כי לאחר מספר שנים עם שימוש מועט או אף בחוסר שימוש, ייתכן שהתפתחו חיידקים בצינורות המובילים לחדרי המלון. באזהרה נאמר כי "מים בצינורות מהווים כעת סיכון לתיירים כאשר ייתכן שלא היו טרום מגיפה".

למרות שחשוב מאוד לשמור על לחות בחופשה במיוחד במדינות חמות, עדיף לבחור במקור מי שתייה בטוחים ולא מהברז. מחטיבת המים של הקרן בארצות הברית נמסר: "אחרי תקופה כה ממושכת עם נסיעות מועטות עד ללא נסיעות בכלל, מלונות ואספקת המים שלהם מהווים כעת סיכון משמעותי למטיילים, דבר שרבים לא מודעים אליו".

"מים והידרציה טובה הם חיוניים, אבל קיים סיכון אמיתי מחיידקים שעלולים להיות קטלניים ויכולים לשגשג במים עומדים, כמו במערכות הצנרת של בתי מלון שאינם בשימוש". עוד נאמר, "הוסיפו לזה הצטברות של חיידקים וסטנדרטים בינלאומיים משתנים של סינון, ותבינו שחייבים להיזהר". בפרסום נאמר, כי "מים המסומנים כחמים במיכלים לארוחת בוקר עשויים להיות בטוחים מכיוון שמלונות רבים מחממים את המים לטמפרטורה גבוהה כדי להרוג כל חיידק אפשרי".

קורונה חיידקים בתי מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד