ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
לצד מנהיגי איראן ואזרבייג'אן

פוטין ייצא מרוסיה לביקור ראשון מאז הפלישה לאוקראינה

הביקור האחרון הידוע של פוטין מחוץ לרוסיה היה בבייג'ין בתחילת פברואר, שם חשפו הוא ונשיא סין שי ג'ינפינג הסכם ידידות 'ללא גבולות' | בקרוב הוא ישתתף בפסגה של מדינות הים הכספי לצד מנהיגי אזרבייג'אן, קזחסטאן, איראן וטורקמניסטאן

פוטין ייצא מרוסיה לביקור ראשון מאז הפלישה לאוקראינה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: אתר הקרמלין

ולדימיר פוטין יבקר השבוע בשתי מדינות סובייטיות קטנות לשעבר במרכז אסיה במה שיהיה הביקור הראשון הידוע של המנהיג הרוסי בחו"ל מאז הורה על הפלישה לאוקראינה.

פאבל זרובין, כתב הקרמלין של תחנת הטלוויזיה הממלכתית רוסיה 1 אמר, כי פוטין יבקר בטג'יקיסטן ובטורקמניסטן ולאחר מכן יפגוש את נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו לשיחות במוסקבה.

פוטין יפגוש את נשיא טאג'יקיסטן, אימומלי רחמון, בעיר דושנבה, בעל ברית קרוב של רוסיה והשליט הוותיק ביותר של מדינה סובייטית לשעבר. הוא ישתתף בפסגה של מדינות הים הכספי כולל מנהיגי אזרבייג'אן, קזחסטאן, איראן וטורקמניסטן, אמר זרובין.

הביקור האחרון הידוע של פוטין מחוץ לרוסיה היה ביקור בבייג'ין בתחילת פברואר, שם הוא ונשיא סין שי ג'ינפינג חשפו הסכם ידידות "ללא גבולות" שעות לפני שניהם השתתפו בטקס הפתיחה של משחקים האולימפיים.

הפלישה של רוסיה ב-24 בפברואר הרגה אלפי בני אדם, עקרה מיליונים נוספים והובילה לסנקציות כלכליות קשות מצד המערב, שלדברי פוטין הן סיבה לבנות קשרי סחר חזקים יותר עם מעצמות אחרות כמו סין, הודו ואיראן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין טורקמניסטן טג'יקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד