כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חסרי בושה

מוזיאון אושוויץ מאשים: רוסיה מזייפת תמונות כתעמולה

סוכנויות ממלכתיות רוסיות פרסמו תמונות מזויפות שעברו מניפולציה עם מדבקות אנטי-רוסיות | החשבון הרשמי של מוזיאון אושוויץ צייץ בטוויטר כי התמונות הן "תעמולה גסה" | המוזיאון ביקש מאזרחי העולם למחות על הדבר המביש שעשתה רוסיה

מוזיאון אושוויץ מאשים: רוסיה מזייפת תמונות כתעמולה
התמונות המזויפות שעברו עריכה צילום: מוזיאון אושוויץ

מוזיאון אושוויץ האשים את רוסיה בשימוש באתר ההיסטורי למטרות תעמולה. בשבוע שעבר, כמה חשבונות המזוהים עם הפדרציה הרוסית החלו לפרסם תמונות של אושוויץ עם כיתובים באנגלית בצורה לקויה.

כך בפוסט מהמשלחת הרוסית לבקרת נשק בווינה, בו פורסמו תמונות מזוייפות מהמוזיאון בהן נראות תמונות ועליהן הכיתובים: "תוויות באושיץ 22 ביוני" \ "רוסיה והרוסים, אנחנו שונאים אותך, הגז היחיד שמגיע לך ולמדינה שלך הוא זיקלון B". השגיאות כתיב היו בכוונה והתמונות עם הכיתוב האנטי רוסי, פורסמו, כביכול הן תלויות באושוויץ.

זמן קצר לאחר שפורסמו התמונות המזויפות של מוזיאון אושוויץ ברשתות החברתיות, החשבון הרשמי של מוזיאון אושוויץ צייץ בטוויטר כי התמונות הן "תעמולה גסה". בהצהרה, נמסר ממוזיאון אושוויץ: "השימוש באנדרטת אושוויץ-בירקנאו לתעמולה המעניקה כביכול אישור לרוספוביה לכאורה, ומחזקת את התיאוריות לגבי הצורך בדינוזיפיקציה של אוקראינה, צריך להעיר את כל האנשים החושבים אחרת ברחבי העולם".

מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר השנה רוסיה ניסתה להשתמש בנאציזם בדרכים שונות כתירוץ לפלישה לאוקראינה, ואמרה כי אוקראינה מובלת על ידי נאצים 'מכורים לסמים'. במאי אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי היטלר היה ממוצא יהודי. כשנשאל כיצד רוסיה "מבטלת את הנאציזם" של מדינה עם מנהיג יהודי, אמר: "יכול להיות שאני טועה, אבל להיטלר היה גם דם יהודי, (זלנסקי הוא יהודי) זה לא אומר כלום. אנשים יהודים חכמים אומרים שרוב האנטישמים הנלהבים הם בדרך כלל יהודים".

אושוויץ מלחמת אוקראינה רוסיה תעמולה סובייטית תעמולה שקרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד