י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חומר נפץ במחבת

זוג נאצים ירצו עונש מאסר לאחר שהחזיקו נשק בכיריים

משטרת בריטניה מצאה כלי נשק בבית משפחה בקית'לי מערב יורקשייר, במטבח נמצאו חלקים של כלי נשק וחומרי נפץ, ליאם הול, בן ה-31, קיבל שש שנות מאסר על ייצור והחזקת נשק חם, סטייסי סלמון, בת ה-30, קיבלה שלוש שנות מאסר על ייצור אקדח מודפס בתלת מימד

זוג נאצים ירצו עונש מאסר לאחר שהחזיקו נשק בכיריים
כיריים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

זוג ניאו נאצי עם ארבעה ילדים, שרכשו מדפסת תלת מימד וניסו לייצר אקדח בבית המשפחה, נכלאו, שניהם נמצאו אשמים בעבירות פליליות על החזקת נשק חם. ליאם הול, בן 31, וסטיסי סלמון, בת 30, גרו קית'לי, מערב יורקשייר, שם המשטרה מצאה נשק במטבח, יחד עם כימיקלים המשמשים לייצור פצצות במחבתות על הכיריים.

באמצעות מדפסת תלת מימד, הול הדפיס חלקי פלסטיק עבור כלי הנשק שאותם ניתן היה להרכיב יחד עם רכיבי מתכת כדי ליצור כלי נשק קטלני. פלטה חשמלית עם שאריות אבקה שחורה ששימשה לייצור חומרי נפץ נמצאה במטבח - אך בני הזוג אמרו לבית המשפט שהם ייצרו רקטות עבור ילדיהם במהלך הסגרים של נגיף הקורונה.

בבית המשפט בשפילד, ליאם הול נידון למאסר של שש שנים בגין ייצור נשק חם והחזקת נשק חם, וסלמון נכלאה לשלוש שנים בגין החזקת נשק חם. הם נעזרו בייצור האקדח על ידי חברו הטוב ביותר של הול, דניאל רייט, בן 30, שגר ברחוב הסמוך בברייתווייט, קית'לי והיה מבקר תדיר בבית המשפחה. רייט הצטרף לצ'אט מוצפן שפרסם תעמולה ימנית קיצונית שמטרתה להקצין חברים, כולל ילדים, ולספק הנחיות לשימוש בנשק.

הוא נכלא ל-12 שנים בגין ייצור נשק חם והחזקת חומרי לימוד להכנת פצצות, כולל מדריכי טרור וספרים המספקים הנחיות מפורטות על הרג וייצור חומרי נפץ וכלי נשק מאולתרים, כך דווח ה'דיילי מייל'.

גבר רביעי, סמואל וויבלי, בן 29 מצפון ויילס, ניהל את הצ'אט ששימש את רייט, וחקר ייצור של נשק חם נוסף, ופרסם קישורים וקבצים באינטרנט כדי לאפשר לאחרים לייצר נשק חצי אוטומטי. הוא נכלא לעשר שנים על שמונה עבירות של עידוד טרור והפצת חומר טרור.

ביום השנה להולדתו של היטלר ב-20 באפריל 2021, סלמון שלח לרייט תמונה של עוגת יום הולדת עם המילים 'יום הולדת שמח אדולף היטלר' כתובה בציפוי שרייט שיתף לאחר מכן בקבוצת הצ'אט בטלגרם.

בבית המשפט, אמר הול כי הוא מאמין ש"יהודים בינלאומיים הם הבעלים של התקשורת" והודה שהוא פשיסט אך אמר שהוא "לא מעריץ של נאצים". כשנשאל אם יש לו שנאה ליהודים, ענה הול: "לא, סוג מסוים של יהודים, הבנקאים, המעמד השולט, אבל לא הייתי מציע שאני שונא אותם, זו מילה מאוד חזקה, די לא אוהב".

סלמון אמרה לחבר המושבעים בבית המשפט של שפילד, שהיא החלה להתעניין בכימיה כי היא ובן זוגה רצו ללמד את ילדיהם במהלך הסגר. הכימיקלים שנמצאו במטבח נועדו לייצור רקטות כי היא התעניינה בתוכנית החלל של אילון מאסק והיא רכשה אותם באיביי, לדבריה.

בני הזוג שילמו 134 לירות שטרלינג עבור מדפסת תלת מימד כי הול, רתך במקצועו, רצה לייצר עליה צעצועים, ואם הוא יהיה מספיק טוב, למכור צעצועים באינטרנט, אמר סלמון.

היא נשאלה מדוע שלחה הודעה להול ואמרה: "אוהבת אותך המון ושונאת את היהודים" והסבירה שהיא צפתה בהמון סרטוני יוטיוב "ויש לי סלידה מציונים". הקבוצה שיבחה טרוריסטים ימניים קיצוניים שביצעו מעשי רצח המונים והיללו אותם כ'קדושים', כולל טימותי מקווי, שהרג 168 בני אדם עם משאית תופת באוקלהומה, אנדרס בריוויק שרצח 77 בני אדם בנורבגיה, וברנטון טרנט, שירה ב-51 מתפללים בשני מסגדים בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד.

ניאו נאצים חומר נפץ משטרת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד