י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בדיון המועצת

האדמו"ר דרש תשובות; מה יעשו למנוע זליגת קולות לח"כ בן גביר

לאחר תקופה ארוכה בה לא התכנסה, עם חוק פיזור הכנסת בטרומית ויציאה לבחירות, התכנסה אמש מועצת גדולי התורה החסידית של אגו"י בי-ם לישיבה, במרכזה קיימו דיון לקראת הבחירות, חיזוק וליכוד השורות | 'בחדרי' על חשש האדמו"רים והשאלות שנשאלו הנציגים | חשיפה

האדמו"ר דרש תשובות; מה יעשו למנוע זליגת קולות לח"כ בן גביר
האדמו"ר מסלונים בדרכו לכינוס צילום: ישי ירושלמי

חשיפה; ישיבת המועצת שהתכנסה אתמול (ראשון) עסקה במגוון נושאים כמו הפגיעה בסלולר הכשר, וכן הבחירות שבפתח. 'בחדרי חרדים' חושף את הדיון שעלה בחדר על זליגת הקולות.

במהלך הדיון שנערך למעלה משעה, שמעו האדמורים סקירה ממזכיר המועצת. בעיצומו של הדיון נכנסו נציגי 'אגודת ישראל' חברי הכנסת מאיר פרוש, ישראל אייכלר, יעקב טסלר וחבר הכנסת המיועד יצחק גולדקנופף כמו גם חבר הכנסת לשעבר יעקב ליצמן לשמוע את הכרעת גדולי ישראל במגוון נושאים.

׳בחדרי חרדים׳ חושף כי במהלך הישיבה תהה חבר המועצת האדמו"ר מסלונים על פשר הירידה בקולות בבחירות האחרונות, חברי המועצת דרשו הפעם לגייס גורמי מקצוע שידעו להביא את הכוח המקסימלי של מצביעי ׳אגודת ישראל׳ לקלפי.

וכך אמר האדמו״ר מסלונים לנציגים, "למרות שלפי הגידול הטבעי, יהדות התורה אמורה לגדול בבחירות האחרונות, זה לא קרה - ואף הייתה ירידה במספר המצביעים. מה הסיבה? ומה התוכנית שלכם כדי שזה לא יקרה שוב בבחירות הקרובות?".

הנציגים ניסו להסביר את הסיבות, אחת מהם הייתה זליגה של קולות למפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ׳ ואיתמר בן גביר, וכן הזכירו את הזעם של הציבור באותם ימים על הנציגות החרדית בכל הנוגע לטיפול בהגבלות הממשלה בימי הקורונה בעיקר להגבלות שהוטלו שבועות לפני הבחירות בימי הפורים.

נזכיר כי ׳בחדרי חרדים׳ פרסם במוצאי הבחירות כי המפלגות החרדיות איבדו מעל 62,000 קולות המשתווים לכ-2 מנדטים שהיו יכולים להוות תוספת לא רעה עבור החרדים.

אחוז ההצבעה הסופי עמד על 67.2, ירידה של 4.3 אחוז מהבחירות לכנסת ה-23, הירידה היא זאת ששמרה על כוחם של ש"ס ויהדות התורה, אך למרות זאת איבדו החרדים כוח רב בבחירות, על פי הנתונים, ש"ס זכתה בבחירות הקודמות ב-352.853 קולות, ובבחירות האלה זכתה ב 316.008, מדובר בפער של 36.845 קולות.

ביהדות בתורה זכו בבחירות הקודמות ב-274,437 קולות, וכעת הם עם 248.391 קולות, מה שמהווה פער של 26.046 קולות, המשתווה לכמנדט. יחד עם הסכמי העודפים ייתכן שאף היו יכולים לזכות בקרוב לשלושה מנדטים.

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל איתמר בן גביר קולות בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד