י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היום שאחרי ביבי

כבר לא דיון תיאורטי; אריה דרעי השמיע קול // ארי קלמן

מערכת בחירות נוספת בפתח, כמו גם הסקרים שחוזרים על עצמם ומנבאים פחות או יותר את אותה תוצאה, שוב ושוב | בסיטואציה הפוליטית הנוכחית נראה כי נתניהו שוב לא משיג את האצבע ה-61 להקמת ממשלה ועל מנהיגה הפוליטי של תנועת שס שמשמר את הנאמנות לנתניהו באדיקות, להבהיר למצביעיו כיצד ינהג הפעם | ארי קלמן בטור דעה

כבר לא דיון תיאורטי; אריה דרעי השמיע קול // ארי קלמן
שלט בחירות, נתניהו ודרעי צילום: David Cohen/Flash90

הסקרים חוזרים על עצמם שוב ושוב, גם אחרי ה'סבל' מהממשלה לכאורה, אותו מציגים חברי הליכוד. לאחר שנה מאתגרת באופוזיציה, נדמה כי הקסם של 'שולף השפנים' בנימין נתניהו - כבר התפוגג. מערכות בחירות תוכפות עלינו שוב ושוב כמו גם הסקרים הנלווים אליהן ומציגים את התרחיש הקבוע כי בנימין נתניהו אמנם במרחק נגיעה, אך לא מצליח להקים ממשלה.

זוהי קריאה לאריה דרעי, כמי שעמל על הידוק השורות ושימור הברית בין החרדים לנתניהו בשנים האחרונים בהצלחה יתרה, על יו"ר ש"ס מוטל כעת להציג בפני הציבור את תוכנית העבודה לקראת הבחירות ובעיקר ליום שאחרי, למקרה שנתניהו שוב לא ישיג 61.

לא, זה לא דיון תיאורטי, כמו שדרעי בוודאי ינסה לומר כדי לחמוק ממתן תשובה. הציבור החרדי צריך לדעת מה יעשו הנציגים לפני שהם מגיעים לקלפי.
האם הם מצביעים לנציגים שיחתרו לשוב לשלטון או יצביעו למה שייטב בעיני נתניהו.

אני לא מקנא בדילמה של דרעי. מחד, אלקטורלית ברמת מצביעי ש״ס המסורתיים הוא חייב להביע אהדה ונאמנות לנתניהו גם במחיר של ישיבה לצידו באופוזיציה לעוד קדנציה. שנית, אי אפשר להסתיר את אהדה החרדית לנתניהו כמי שהנהיג את מדינת ישראל ב-12 השנים האחרונות.

אבל מנגד, מצביעיו החרדים שמהווים את הבייס של ש"ס, הם אלה שנפגעו ונפגעים בכיסם מישיבה באופוזיציה. מצביעים אלו מעדיפים לשבת כמעט בכל קואליציה שתשמור על הסטטוס קוו, גם במחיר של אי נאמנות לנתניהו.

אז אריה דרעי, כמי שרואה את עצמו מנהיג העל והמוביל של המגזר החרדי בזירה הפוליטית, אנא ממך השמיע קול, צא למצביעך הדואגים והחרדים ותבהיר בפניהם כיצד תנהג הפעם באם לאחר הבחירות נתניהו לא יצליח לגייס 61 חברי כנסת, כי את המחיר כבר שילמנו.

ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד