ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מאילו חומרים ניתן לבצע חיפוי קיר?

האפשרויות לחיפויי קירות שונים בבית הן רבות ומרהיבות וכאשר אתם ניגשים לבחור מומלץ להתחשב במספר פרמטרים- טעם אישי, הכסף אותו אתם מוכנים להשקיע, נוחות תחזוקה והתאמה לרהיטים שיש לכם באותו חדר

מאילו חומרים ניתן לבצע חיפוי קיר?
חיפוי קיר צילום: Creative Walls

תחום עיצוב הבית, כמו כל הדבר הקשור לעיצוב, עובר שינויים בתדירות גבוהה ומביא עימו מגמות אופנתיות חדשות. כיום אחד הטרנדים הפופולאריים ביותר בכל מה שקשור לעולם עיצוב הפנים הוא חיפויי קיר אותם ניתן להתקין וגם להוריד בקלות, דבר המאפשר לכם לעשות שינויים ולשדרג את הבית ללא כאבי ראש ושיפוצים. מגוון החיפויים, החומרים והטקסטורות שבעזרתם תוכלו להכניס המון סטייל לבית הוא רחב - הכירו את הבולטים מבניהם.

חיפוי פולימורי

הפולימר הינו חומר איכותי וחזק ומנגד בכלל לא יקר. בנוסף, חיפוי קיר כזה מתאפיין בגמישות, גיוון ועמידות אל מול מצבים כמו שריטות, סדקים, בלאי, קור וחום וגם רטיבות. בשל תכונות אלו והעובדה שהוא מגיע במגוון רחב של דוגמאות וצבעים הוא יעשה עבודה נפלאה בכל חדר בבית ובעיקר בחדרים בהם יש שימוש רב במים- כמו אמבטיה ומטבח.

בין צורותיו השונות תוכלו למצוא פולימור דמוי בטון, שיש, עץ או בשלל צבעים אחרים. יתרון נוסף שלו הוא העובדה שלעומת חיפויים אחרים, ההתקנה שלו היא הכי פשוטה להתקנה. 

חיפוי בטון

אם בעבר בטון היה נחשב חומר מנוכר המתאים בעיקר לעיצובים תעשייתיים גסים- בכל מה שנוגע לחיפויי קיר בבית או במשרד הוא הפך בשנים האחרונות לאחד החומרים המבוקשים ביותר. הסיבה לכך היא שבעזרתו ניתן ליצור טקסטורות מעניינות או ציורים, להפוך את הקיר ליצירת אומנות ולהעניק לו מראה עוצמתי.
אין ספק שאם אתם מחפשים להפוך את הקיר שלכם לבולט, כזה שמותיר אחריו רושם, חיפוי בטון הוא הבחירה עבורכם. בנוסף, החיפוי מיוצר בטכניקות מתקדמות וחומרים איכותיים המאפשרות לו להתלבש על הקיר באופן מדויק והוא לא דורש תחזוקה מיוחדת.

חיפוי עץ 

אם חשוב לכם שימוש בחומרים ירוקים וידידותיים לסביבה חיפוי עץ הוא הבחירה מצוינת עבורכם. מדובר בחומר גלם שהעבודה אתו יחסית פשוטה ולכן ניתן להתפרע בעזרתו מבחינת העיצוב והצורות שתרצו להטמיע על הקיר. 

בכל הנוגע לצבעים, החיפוי לא חייב להיות רק בגוונים הרגילים של עץ והיום מייצרים אותו גם בצבעים אחרים כמו אפור למשל. הוא יתאים במיוחד לעיצוב כפרי ויצירה של אווירה חמימה ואפילו כזו שמזכירה נופש. מעבר לכך, עץ הוא חומר מבודד שיעזור לכם לשמור על טמפרטורה קבועה בבית.

חיפוי פלדה

בדומה לחיפוי הבטון, הפלדה היא חומר בעזרתו תוכלו ליצור מראה עוצמתי ואפילו קצת מתכתי בבית- בעיקר עבור אנשים שאוהבים מראה אורבני. בזכות טכנולוגיות חיתוך מתקדמות ניתן לחתוך את הלוחות, העשויים מאבץ, בצורה גסה או עדינה- בהתאם לאווירה אותם אתם רוצים ליצור. 

יחד אם זאת, זכרו שבכל אופן מדובר בחיפוי בעל דומיננטיות רבה. גם חומר זה מגיע במגוון רחב של צבעים וניתן ליצור בעזרתו  אלמנטים מעניינים. 

חיפוי ירוק מצמחים


אחד החיפויים הכי לא שגרתיים, וכזה שמצריך קצת יותק תחזוקה הוא קיר ירוק טבעי צומח . מדובר בקיר מושלם לפטיו אבל גם כזה שיכול להעניק לסלון שלכם מראה ייחודי שלא נתקלים בו בכל מקום. אם אתם חובבים טבע וצמחים מעניקים לכם שלווה אתם תהנו להתבונן בו בכל פעם שתשבו מולו.
תוכלו לבחור מבין צמחים ופרחים שונים אותם מגדלים במשתלה, באמצעותם תוכלו לבצע דוגמא מסוימת או אפילו כיתוב. על מנת להקל על התחזוקה של הקיר מומלץ להתקין בקיר מערכת השקיה אוטומטית.

כפי שבטח כבר הבנתם האפשרויות לחיפויי קירות שונים בבית הן רבות ומרהיבות וכאשר אתם ניגשים לבחור מומלץ להתחשב במספר פרמטרים- טעם אישי, הכסף אותו אתם מוכנים להשקיע, נוחות תחזוקה והתאמה לרהיטים שיש לכם באותו חדר. 

חיפוי חיפוי וריצוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד