כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ידה של ישראל?

דיווח: מתקפת סייבר נרחבת במפעל פלדה איראני

התעשייה האיראנית נפגעה שוב ממתקפת סייבר: לטענת טהראן, זהו חלק ממסע חבלה מתמשך להחלשת היכולת התעשייתית של המדינה לפני חזרה אפשרית להסכם גרעין שנחתם ב-2015

דיווח: מתקפת סייבר נרחבת במפעל פלדה איראני
מפעל פלדה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת הפלדה Khuzestan 'ח'וזסטן', מהגדולות באיראן, השביתה את הפעילות "עד להודעה חדשה", תוך ציון בעיות טכניות לאחר מתקפת סייבר. התקפות כאלה עלולות לגרום נזק למחשבים ולשבש תוכנות השולטות בפעולות חיוניות, במקרים חמורים יובילו לתאונות, שריפה או אפילו לציוד שמתפוצץ.

אמין אברהימי, ראש חברת הפלדה בבעלות המדינה, אמר כי מתקפת הסייבר האחרונה נעצרה לפני שהיא פגעה בקווי ייצור שישפיעו על שרשרת האספקה ​​והלקוחות. "למרבה המזל עם הזמן והמודעות, המתקפה לא הצליחה", אמר אברהימי. הוא ציין כי הוא מקווה שאתר האינטרנט של החברה ישוחזר והכל יחזור לקדמותו עד סוף היום. ערוץ החדשות המקומי ג'מארן דיווח כי המתקפה נכשלה מכיוון שהמפעל במקרה לא פעל באותה עת עקב הפסקת חשמל.

לחברת הפלדה Khuzestan Steel, שבסיסה באהוואז במחוז ח'וזסטן העשיר בנפט, בדרום-מערב ח'וזסטן, יש מונופול על ייצור פלדה באיראן יחד עם שתי חברות גדולות אחרות בבעלות ממשלתית.

החברה נוסדה לפני המהפכה של איראן ב-1979, במשך עשרות שנים היו לחברה כמה קווי ייצור שסופקו על ידי חברות גרמניות, איטלקיות ויפניות. עם זאת, סנקציות מוחצות שהוטלו על איראן בשל תוכנית הגרעין שלה אילצו את החברה להפחית את תלותה בחלקים זרים.

המשטר רואה בפלדה ייצור מכריע. איראן היא היצרנית המובילה במזרח התיכון ובין 10 המובילות בעולם, לפי איגוד הפלדה העולמי. עם זאת, ייצור הפלדה הגולמי של איראן הסתכם ב-2.3 מיליון טון בלבד בחודש שעבר, הירידה ביצוא יוחסה בעיקר לרוסיה שהציפה את הקונים הסינים בפלדה מוזלת לאחר שאיבדה גישה לשווקים המערביים עקב המלחמה באוקראינה.

איראן טוענת שהאקרים ישראלים או מארה"ב הנתמכים על ידי הממשל עומדים מאחורי מסע חבלה שנערך לאחרונה, למרות שכמה אנליסטים טענו שקבוצות אופוזיציה איראניות גולים עשויות להיות אחראיות. מסע השיבוש המתמשך נגד איראן, ככל הנראה נקמה של התקפות איראניות בתחילת 2020, ישראל טענה שמתקפת סייבר איראנית השפיעה על הפעילות במפעל לטיפול במים, ובחודש שעבר דווח, כי ייתכן שאיראן עמדה מאחורי מתקפה שהפעילה אזעקות מתקפת רקטות.

ישראל חשודה בשורה של פעולות חבלה נגד התעשייה האיראנית הקשורה לתוכנית הגרעין של המדינה, וההערכה הרווחת היא שהיא עומדת מאחורי מסע חיסולים של מדעני גרעין איראנים.

ישראל התחייבה לעצור את תוכנית האטום של איראן אם הקהילה הבינלאומית לא תעשה זאת, והיא מודאגת שחידוש ההסכם בין איראן למעצמות העולם, שבמסגרתו יתחדשו בדיקות האו"ם לאתרי גרעין בתמורה להקלת הסנקציות להביא לכך שאיראן תשיג נשק גרעיני. אבל המשא ומתן התערער, ​​כאשר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית האשימה את איראן בהסתרת מידע על תוכנית הגרעין שלה.

איראן הסכם גרעין פלדה מתקפת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד