י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מתכוונים לוותר

מושל לוהנסק: "אנחנו נחזיק כמה שיותר זמן"

מושל לוהנסק אומר כי חייליו יחזיקו בלישיצ'נסק "כמה שיותר זמן", כדי שהצבא האוקראיני יוכל לחזק את ההגנות באזור דונייצק. לדבריו, ביום אחד העיר הופגזה יותר מ-150 פעמים. "כרגע הצבא הרוסי מנסה לפרוץ את קו ההגנה או לנתק אותו כדי להקיף את ליסיצ'נסק"

מושל לוהנסק: "אנחנו נחזיק כמה שיותר זמן"
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

כוחות רוסים השתלטו בשבוע שעבר על העיר סברודונצק שבמזרח אוקראינה, והביאו ניצחון משמעותי לנשיא ולדימיר פוטין, חמישה חודשים לאחר שהורה לחייליו להיכנס לאוקראינה.

נפילת סברודונצק בשבת הגיעה לאחר שהעיר האסטרטגית עם אוכלוסייה של 100,000 לפני המלחמה סבלה שבועות של הפצצות כבדות. הקרב הגיע לשיאו עם החלטה אוקראינית לסגת לאחר קרבות רחוב אחר רחוב באזור התעשייה של העיר, שם החזיקו לוחמים אוקראינים במשך שבועות במפעל הכימי אזוט יחד עם מאות אזרחים.

מושל לוהנסק, סרחיי היידאי, אמר אמש (ראשון) ל'אל-ג'זירה' כי הכוחות האוקראינים החליטו לסגת מהעיר שנכבשה מכיוון ש"כל מבצרי ההגנה הופגזו חזק והושמדו". הוא אמר כי ההחלטה לסגת הייתה כי "פשוט היינו מאבדים הרבה חיילים, נסוגנו היטב ובצורה מאורגנת ובלי לאבד אפילו לוחם אחד".

כעת הקרב עבר מסברודונצק לעיר התאומה שלו, ליסיצ'נסק, מעבר לנהר סברסקי-דוניץ, העיר היחידה בלוהנסק שעדיין בידיים אוקראיניות. אם רוסיה תכבוש גם את ליסיצ'נסק, היא תשלוט על כל לוהנסק, שיחד עם אזור דונייצק מרכיב את מה שמכונה חבל הדונבאס.

"אנחנו נחזיק את ליסיצ'נסק כמה שיותר זמן", אמר היידאי. "אם לא יהיו הפסדים גדולים, נצליח להחזיק". הוא הוסיף כי לא סביר שהרוסים יסיימו את המלחמה גם אם יכבשו את כל אזור דונבאס. "רק כוח יכול לעצור את פוטין", אמר. "יש כמות עצומה של ירי, ביום אחד העיר הופגזה יותר מ-150 פעמים. זה פשוט קטסטרופה. כרגע הצבא הרוסי מנסה לפרוץ את קו ההגנה או לנתק אותו כדי להקיף את ליסיצ'נסק".

מלחמת אוקראינה רוסיה לוהנסק דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד