י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מסורת של אמירות גזעניות"

מגיש הטלוויזיה מסרב להתנצל: "הייתי מוותר על מילה אחת"

לאחר שעורר הבוקר סערה כשאמר על חברי הכנסת מהליכוד שרמתם נמוכה, סירב גדי סוקניק להתנצל או לחזור בו | "אי אפשר להתווכח על עובדות - הבעיה היא שאנחנו נמצאים בתוך מערכת בחירות והתועמלנים וכל אלה שמתחילים להשתגע חושבים שיוכלו ללכת על הראש שלי" 

מגיש הטלוויזיה מסרב להתנצל: "הייתי מוותר על מילה אחת"
גדי סוקניק צילום: Miriam Alster/FLASH90

לאחר שאמר כי "הליכוד רצוף באינטרסים, נגוע בכל נגעי העולם, והנבחרים הם בהתאם. הם ברמה נמוכה בהרבה מהנבחרים של 'יש עתיד'. רמה נמוכה של אינטליגנציה, תרבות ושיח", מגיש הטלוויזיה לשעבר, גדי סוקניק, התראיין בגל"צ והתייחס לדבריו.

 "לא אמרתי 'כולם', אמרתי על חלק ודיברתי על הרמה הממוצעת של הנבחרים בליכוד", אמר סוקניק בפתח דבריו, "בוחרי הליכוד הם אנשים נפלאים, אנחנו פשוט מדברים על חברי הכנסת של המפלגה, הרמה הממוצעת שלהם היא נמוכה. עובדה שנתניהו מסתיר חלק מהשמות במפלגה ורוצה להשתיק אותם כמו את דודי אמסלם. הוא מתבייש בצווחות ובסגנון של חלק מחברי הכנסת שלו".

סקוניק ניסה 'למזער' נזקים מההתבטאות הבוקר בחדשות 13 ואמר: "אף אחד מבוחרי הליכוד לא מזדהה עם מי שטוענת שמתעלמים מתקיפת הורים שכולים, השאלה הייתה לגבי הרמה של קבוצת נבחרי הליכוד בכנסת לעומת חברי יש עתיד בשנים האחרונות. הבחירה של לפיד הייתה יותר מוצלחת ברשימה מאשר נבחרי הליכוד".



לאחר מכן אמר סוקניק כי "על המילה אינטליגנציה הייתי מוותר, לא אמרתי שהם חסרי אינטליגנציה. לא זאת הייתה כוונתי אני בטוח שרוב מתפקדי הליכוד מתביישים בחלק מנבחרי הציבור של המפלגה שלהם. מיד אומרים ומתלהבים שדיברתי על נבחרי הליכוד כקבוצה, אבל זאת עובדה שחלק מהח"כים שם הם בלתי ראויים, חלק מנבחרי במפלגה הזאת מורידים את הרמה של הנבחרת כולה".

"אמירה גזענית צרופה"

הבוקר, התראיין לערוץ 13, מגיש הטלוויזיה בעבר - גדי סוקניק. הנ"ל השווה בין רמתם של ח"כי הליכוד לרמתם של ח"כי 'יש עתיד'. "תבדקו מי מוביל את מסורת הצרחות והאלימות המילולית בכנסת. הרמה הנמוכה - גם באינטליגנציה" אמר סוקניק.

"מרכז הליכוד רצוף באינטרסים והנבחרים הם בהתאם ברמה בסך הכול נמוכה בהרבה מהנבחרים של יש עתיד. האינטליגנציה, תרבות שיח" המשיך סוקניק באמירותיו הגזעניות. את הדברים אמר סוקניק בתוכנית 'פותחים יום' בחדשות 13.

בשלב זה המראיין שאל: "כלומר, לדבריך, חברי הכנסת מהליכוד אינטליגנטיים פחות מאלה של יש עתיד?", סוקניק אישר: "הממוצע, תבדוק את האנשים". המראיין שאל: "איך אפשר לבדוק?", וסוקניק ענה: "כל מסורת הצרחות והאלימות בכנסת, תבדוק מי עושה זאת כבר שנים. ליש עתיד יש רמה גבוהה יותר, הם עושים הרבה יותר למען הציבור. במובן הזה לפיד עושה עבודה טובה".

התגובות הזועמות נגד אמירה זרמו בתוך זמן קצר. יו"ר הליכוד, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו הגיב לסוקניק: "האמירה המתנשאת והמקוממת של גדי סוקניק, שמזלזל באינטליגנציה של מצביעי הליכוד, מצטרפת להסתה של יאיר לפיד וגורמים בשמאל נגד מצביעי הליכוד מזה שנים".

נתניהו הוסיף: "מצביעי הליכוד הם חכמים וחדים, ציוניים ופטריוטים עם לב זהב. הגזענות הזאת עוברת כל גבול. אני מצפה מגדי סוקניק להתנצל".

מיקי זוהר הגיב גם הוא במהירות וכתב: "‏כנראה שגדי סוקניק שכח לעשות 'בדיקת עובדות' לפני שהגה את דבר השטות שלו", "ההתנשאות הזו לא חדשה לנו, ובטח שלא נתרגל אליה".

חבר הכנסת ניר ברקת כתב: "גדי סוקניק, תתבייש לך הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית הגדולה היחידה בישראל. נבחרי הליכוד הם מהטובים והחרוצים בכנסת. אני גאה להיות ליכודניק וגאה להיות חלק מנבחרת מנצחת שמייצגת את עם ישראל נאמנה. נגמרו הימים שנעבור לסדר היום על הגזענות".

ח"כ אופיר אקוניס הליכוד, מסר כי "אחרי שהיינו 'מחלה ממארת' ו'כוחות אופל', הגזענות, ההתנשאות והבורות של עיתונאים מהשמאל מתפרצת. הכול בהשראת ההסתה שמוביל יאיר לפיד. נמאסתם כבר, תתביישו".

ח"כ קרן ברק הוסיפה: "מוכנה להיבחן על רמת האינטליגנציה שלי מול כל ח"כ/שר ביש עתיד ובכלל בקואליציה ופעם אחת ולתמיד נסיים את ההתנשאות הדוחה והריקה מתוכן הזו".

ח"כ קטי שטרית הגיבה אף היא: "גרבוז, קוטלר, סוקניק ושאר הגזענים והמתנשאים, מצביעי הליכוד מתנשאים על ההתנשאות שלכם ובזים לכם. ותודה על כך שאתם מוסיפים לנו מנדטים".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר תקף: "אין גבול לצביעות של השמאל. פעם הם קראו למצביעי הימין עדר של בהמות, פעם מנשקי קמיעות, היום גדי סוקניק אומר על נבחרי הציבור של הליכוד שהם ברמה נמוכה של אינטליגנציה. כמה שהשמאל ימשיך להכפיש, לפלג ולהפיץ שנאה לא יעזור לו, האמת איתנו ואנחנו ננצח".

גדי סוקניק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד