י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"רק לא ביבי"

"ישראל הולכת לבחירות": גנץ סותם את הגולל על ממשלה חלופית

שר הביטחון בני גנץ סתם את האפשרות למנוע בחירות ע"י הקמת ממשלה חלופית ואמר בישיבת סיעת כחול לבן: "נצא לבחירות מתוך מטרה להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתאריך ימים – זו הדרך היחידה להתיר את הפלונטר הפוליטי"

"ישראל הולכת לבחירות": גנץ סותם את הגולל על ממשלה חלופית
בני גנץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי אין היתכנות אמיתית להקים ממשלה חלופית בראשותו בכנסת הנוכחית, בכך סותם גנץ את הגולל על הניסיונות החוזרים ונשנים של חברי הכנסת החרדים להקים ממשלה ולמנוע בחירות נוספות. גנץ הדגיש כי "ישראל הולכת לבחירות".

בפתח ישיבת הסיעה אמר גנץ: "לצערי מדינת ישראל הולכת שוב לבחירות בפעם החמישית בארבע שנים. נעשה הכל בכדי שלא תקום ממשלה חלופית בכנסת הזו בהובלת נתניהו ונלך לבחירות בראש מורם".

גנץ הוסיף, "הממשלה הנוכחית היא ממשלה טובה – עצרנו ברבע הדרך, והמטרה שלנו תהיה להמשיך מהנקודה הזו בממשלה הבאה. כפי שכבר אמרתי, היה ראוי שניאבק על קיומה של הממשלה, אני באופן אישי פעלתי מול הגורמים הנדרשים בקואליציה בכדי שהממשלה תחזיק מעמד. נצא לבחירות מתוך מטרה להקים אחריהן ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתאריך ימים. אעשה כל מה שאפשר בכדי שאחרי הבחירות, תוקם ממשלה שתשקף את כל גווני החברה הישראלית. זה נכון בכלל וזה נכון במיוחד בתקופה הזו של מחלוקות, שסעים וחוסר יציבות פוליטית. זו הדרך הטובה ביותר ולדעתי גם היחידה האפשרית להתיר את הפלונטר".

בהמשך אמר שר הביטחון: "ישראל אינה מתנגדת להסכם הגרעין שלעצמו– היא מתנגדת להסכם גרעין רע. זו עמדתה הרשמית של ישראל, אותה העברנו בצורה גלויה וכנה לידידנו בעולם. עם חידוש שיחות הגרעין אנו הצפוי, נמשיך לעבוד ביחד עם ארצות הברית ומדינות נוספות, בכדי להבהיר את עמדתנו, ולהשפיע על עיצוב ההסכם אם אכן יהיה כזה. כך או אחרת - אנחנו נמשיך בנחישות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, לבנות את הכוח, לפעול מול איראן ושלוחיה, ולהיות מוכנים גם לתרחיש שבו היא פורצת לגרעין".

"אנו גם בונים את השותפות הרחבה שלנו עם מדינות נוספות באזור בכדי להבטיח מזרח תיכון בטוח, יציב ומשגשג בין השאר בין השאר בהקשרי הגנה אווירית. נמשיך ונעצים זאת, משום שמזרח תיכון יציב הוא אינטרס עולמי, אזורי וישראלי ראשון במעלה. כמובן שנערך כולנו לביקור ביידן במזרח התיכון ובישראל, שאני מקווה שתהיה לו השפעה חיובית ואולי אפילו פורצת דרך על יכולתנו לפעול מול התוקפנות האיראנית באזור".

בני גנץ בחירות לכנסת ה-25 ממשלה חדשה פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד