י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצרו הוארך

החשד להתחזות לנכד הבבא סאלי: "לקח אותי לכספומט, אמר דברים מפחידים"

החשוד שהתחזה לנכד הבבא סאלי והוציא במרמה סכומי כסף מאזרחים תמימים יישאר במעצר, כך קבע היום בית משפט השלום בראשון לציון | החשוד, אליהו אבד, הכחיש כי התחזה וטען כי הוא "מקבץ נדבות קלאסי" | אחת הנשים שתרמה לאבד 4,000 ש"ח: "נתתי לו את הסכום כי הוא התחיל להגיד כל מיני דברים על הילדים שלי, סוג של איום"

החשד להתחזות לנכד הבבא סאלי: "לקח אותי לכספומט, אמר דברים מפחידים"
אליהו אבד, החשוד בהתחזות צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט האריך בארבעה ימים את מעצרו של אליהו אבד, תושב נתניה שנעצר אתמול (ראשון) בחשד שהתחזה לנכדו של הבבא סאלי, וגבה כספי תרומות מאזרחים תמימים באזור השפלה. נציג המשטרה אמר במהלך הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון כי ישנם לפחות שבעה מקרים בהם הצליח אבד להוציא כסף במרמה.

בחקירתו במשטרה הכחיש אבד כי התחזה, וטען כי הוא "מקבץ נדבות קלאסי". אולם, במשטרה דבקים בגרסתם כי החשוד הציג את עצמו כנכד המקובל - וכך הצליח לקבל לידיו סכומי כסף גדולים.

אחת הנשים שנעקצו לכאורה ע"י החשוד, סיפרה כי תרמה לו 4,000 שקלים. "לא היה עליי כמובן כסף, אז הוא לקח אותי לכספומט", אמרה, "נתתי לו את הסכום כי הוא התחיל להגיד לי כל מיני דברים על הילדים שלי, סוג של איום. אם לא אתן לו לא תהיה להם ברכה, פחדתי נורא. פשוט לא ידעתי מה לעשות".


הכספים שנתפסו בידי החשוד

כפי שדווח מוקדם יותר היום, המשטרה עצרה את החשוד שהתחזה לנכדו של הבבא סאלי, במטרה להונות אזרחים במצוקה ע"י איסוף תרומות באלפי שקלים - תמורת ברכה. החשוד, בשנות החמישים לחייו, נעצר בג'יפ bmw יוקרתי. זה שראו אותי נוסע על 'ב.מ.וו' - כי מרחמים עליי", הסביר אבד בבית המשפט, "הבושה שלי להגיע לזה. אני בפשיטת רגל".

חקירת הפרשה החלה בשבועות האחרונים, לאחר שהתקבלו שורה של תלונות מתושבי השפלה, בנוגע ל"תרגיל הונאה" בעל מאפיינים דומים, במסגרתו התחזה אדם לנכדו של רב מקובל לשם הוצאת כספים במרמה מאזרחים תמימים, תוך ניצול מצוקתם הנפשית.

המשטרה מסרה כי עם התפתחות החקירה, התגבשו החשדות בדבר שיטת הפעולה וזהות החשוד. מדובר בתושב נתניה בשנות החמישים לחייו, שלפי החשד נסע אל ערי השפלה ברכב יוקרה, תוך שהוא מתחזה למקבץ נדבות בלבוש חרדי ופונה לעוברי אורח כשהוא מציג עצמו כנכדו של מקובל - ולוקח במרמה תרומות כספיות בסך אלפי שקלים תמורת ברכה.

חוקרי תחנת המשטרה ביבנה ביצעו מגוון פעולות חקירה, לשם איסוף הראיות הנדרשות ואמש, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו את החשוד "בשעת מעשה" כאשר הגיע לאזור יבנה וביצע עבירה זהה, כשברשותו תפסו אלפי ש"ח במזומן ואת רכב יוקרה.

התחזות בבא סאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד