י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההליך החדש

חשוב לדעת: כך תסגרו חובות ענקיים שהצטברו בבנק

כולנו יודעים כי הבנק הופך לפחות ידידותי דווקא בעת בה הלקוח נקלע למצוקה כלכלית, אולם מסתבר כי שימוש בהליך החדש להסדר חובות משתלמת עבור כל הצדדים. גם עבור הבנק • ההסבר המלא בפנים

חשוב לדעת: כך תסגרו חובות ענקיים שהצטברו בבנק
כסף צילום: פיקסביי

כידוע, כל עוד חשבונו של הלקוח מתנהל תקין ללא בעיות , היחסים עם הבנק ישארו מצוינים, ולעתים רבות ובאופן טבעי הבנק ימשיך להזרים אשראי והצעות להעמדת הלוואות. אך ברגע שלא תעמדו בתשלומים והחזרים הבנק ישנה את הגישה ויפעל משפטית בהקדם האפשרי.

מוטב להתמודד עם חובות לבנק סמוך ככל הניתן למועד היווצרותם. בדרך כלל, הבנק יעדיף לנהל משא ומתן לפני הכל, הסדרי חובות מול הבנקים עדיפים לנציגי הבנק מאשר תביעה שגם להם מסתמנת כנקודה אדומה להם מול הציבור אותו הם באים לשרת.

הגבלת חשבון הבנק לפי חוק נתוני אשראי, לא מסמנת רק את החשבון כמוגבל אלא גם את האדם, בעל החשבון, אשר מוגבל באופן אישי.

לחשבון מוגבל ישנן מספר השלכות עקיפות, על לקוח שנכנס לסטטוס חשבון מוגבל נאסר למשוך שיקים מאותו חשבון, אך הוא יכול למשוך שיקים מחשבונות אחרים ואף לפתוח חשבון חדש.

בנוסף, הבנק בו נמצא החשבון המוגבל, כמו גם שאר הבנקים, לא ינפיק ללקוח פנקס שיקים חדש במשך כל תקופת ההגבלה שאורכה שנה אחת.

מה מרוויח החייב בהסדר חובות מול הבנק?

הליכי הגבייה המתוארים מסבים בדרך כלל סבל רב לחייב ולסובבים אותו. במסגרת הליכי הוצאה לפועל ניתן להוציא נגד החייב צווים לעיקול זכויותיו בנכסי מטלטלין ומקרקעין שברשותו, למנות כונס נכסים או נאמן לניהול נכס ספציפי לצורך גביית החוב, להגביל את יציאתו מהארץ, למנוע ממנו להחזיק או לחדש את הדרכון ורישיון הנהיגה שלו ועוד.

רצוי להסתייע בהגנה משפטית משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות' מתמחה בסדרי חובות מול בנקים, צבר מוניטין רב למעלה מ25 שנה בטיפול בלקוחות פרטיים ולחברות הנמצאות בחובות. במשך השנים טיפלנו באלפי הסדר חובות ובהחזרת החיים הכלכליים למסלול חדש.

מהן האופציות להסדר משפטי מול הבנק ?

הסדר חובות מול בנקים מתנהל מול המחלקה המשפטית של הבנק או מול עורך דין חיצוני שמייצג את הבנק ומנסה להגיע עמם להסדר עבורכם. לעתים ההסדר יהיה תשלום חודשי נמוך יותר (ריבית נמוכה יותר על ההלוואה או פריסת ההלוואה לשנים רבות יותר) ולעתים הוא יוכל אף להגיע עם הבנק להסדר שמטרתו סגירת החוב בתמורה לתשלום מיידי של חלק מההלוואה.

ישנן נסיבות בהן ניתן למחוק חובות שלא במסגרת הליך חדלות פרעון.

כיום הליך חדלות פרעון הינו הליך ידידותי יותר לחייב, אולם יש לו לא מעט השלכות פיננסיות על החייב. לכן, בנסיבות מסוימות ובעצת עורך דין הבקיא בתחום יש לשקול כניסה להליך חדלות פרעון ובחינת אפשרויות נוספות למחיקת חובות. לאנשים שלא מעוניינים לגשת להליך חדלות פרעון, ניתן להגיע להסדר חובות מחוץ לבית משפט והוצאה לפועל עם הבנק.

כך למעשה מתבצעת תספורת לחוב במסגרת ההסדר והחייב נדרש לשלם רק חלק מהחוב. לאחר עמידה בתשלומים, הנושה סוגר את תיק ההוצאה לפועל שנפתח וההליך מסתיים.

בעלי חובות לבנקים ואנשים שאינם מעוניינים לנקוט בהליך חדלות פרעון- בנסיבות מסוימות, בעזרת עורך דין בקיא בתחום ומיומן, ניתן לפנות לבנק ולהגיע להסדרים נוחים במסגרתו תינתן פריסת תשלומים לשמונה עד עשר שנים.

לסיכום, משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות' יכול לסייע לכם למחוק חלק מהחוב הקיים, לאסוף את המסמכים הדרושים על מנת להוכיח את יכולתכם לשלם, לעמוד במשא ומתן מול הבנקים השונים על גובה החוב ולבסוף להגיע להסדר תשלומים או הפטר בהתאם ליכולתכם לשלם. אל תחכו עד שהחוב יתפח לגובה רב או שהסנקציות שמפעילה ההוצאה לפועל יפגעו בעבודתכם ובחיי המשפחה. מומלץ לפנות למשרדנו כמה בהקדם ולקבל את הסיוע הדרוש כדי לצאת מהחוב.

למידע נוסף אודות ההליך, השאירו פרטים>>>

או חייגו: 072-395-2431

בעלי חובות מחיקת חובות מינוס בבנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד