ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פונה במצב קשה

בית שמש: בן שלוש נחנק מאוכל וניצל ממוות

בן 3 נחנק בשעה שאכל פרי. חובשים שהגיעו למקום מצאו אותו ללא נשימה ודופק. לאחר מאמצים הצליחו לייצב את מצבו והדופק חזר. הוא פונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם

בית שמש: בן שלוש נחנק מאוכל וניצל ממוות
אמבולנס ברחובות ירושלים צילום: Hadas Parush/Flash90

מתנדבי מד"א 'צוות הצלה' הוזעקו לאירוע של ילד שנחנק, בבית שמש הוותיקה. בזירה הם מצאו בן שלוש מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה. לפי בני המשפחה הילד נחנק בשעה שאכל פרי. לאחר שמצבו יוצב, הוא פונה במצב קשה לבית החולים.

יהושע מנה וישראל וולס מתנדבי 'צוות הצלה' מספרים: "בהגיענו, נמצא ילד בן 3, כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק ונשימה, ככל הנראה עקב כך שנחנק במהלך אכילת פרי".

לדבריהם, "התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, שכללו הנשמות ועיסויים, עד להגעת צוות אט"ן של מד"א, שפעל לייצב את מצבו בסיוע תרופתי, ולאחר שליבו חזר לפעום, הוא פונה באט"ן מד"א להמשך טיפול בביה"ח הדסה עין-כרם, כשהוא מורדם מונשם ומצבו מוגדר קשה".

יחיאל רוזנברג חובש איחוד הצלה מסר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו כי הפעוט נחנק כשאכל תפוז. הענקתי לו סיוע ראשוני תוך סיוע נשימתי ופעולות החייאה מצילות חיים ולמרבה הנס חזר לו הדופק והנשימה".

אסף טרוזמן חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "ביצעתי בו פעולות מצילות חיים ולמרבה הנס חזר הילד לנשום. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים במצב יציב".

בהנחיות שהוציאו בעבר באגף הרפואה של "איחוד הצלה" נכתב: "הדרך למנוע חנק בקרב ילדים - לחתוך את הענבים לחתיכות קטנות ולהקפיד ללמד את הפעוטות ללעוס היטב את המזון לפני הבליעה".

לאור ריבוי מקרי חנק בימים האחרונים, אצל ילדים ופעוטות, מבקשים בארגון 'צוות הצלה' להזכיר להורים: נא שמרו על ילדיכם כך שלא ייחשפו למשחקים ומאכלים העלולים להביא אותם חלילה למצב של חנק.

נא הקדישו תפילה לרפואתו של הילד: דוד בן מאיה יעל

בית שמש חנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד