י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיון בראשון הקרוב

תקיפת ראש הישיבה: "מסע השמצה נגד הרב"

אחרי הדחייה שעיכבה את גזר הדין לתוקפים - בשבוע הבא צפוי להתקיים הדיון הנוסף בבג"ץ בעניין תקיפת ראש ישיבת יפו והמנכ"ל, שהתרחשה בשנה שעברה. האחרון סיפר: "ילדיי מפחדים להסתובב ברחובות" | בישיבה זועמים על הסדר הטיעון: "כל העולם יראה זה ששני הפורעים הללו עוזבים את בית המשפט בראש מורם"

תקיפת ראש הישיבה: "מסע השמצה נגד הרב"
הרב יעקב מאלי צילום: ישיבת שירת משה

בית המשפט העליון ידון בתחילת שבוע הבא (ראשון) בעניין תקיפת ראש ישיבת יפו ומנכ"ל הישיבה, שהתרחשה בשנה שעברה, לאחר דחייה שעיכבה את גזר הדין בכמה חודשים - וגם בהסדר הטיעון שנחתם בין התוקפים לפרקליטות.

מקרה תקיפת הרב אליהו מאלי, ראש הישיבה, והמנכ"ל משה שנדוביץ, שאירעה בחודש מאי בשנה שעברה, מגיע לדיון השלישי בבג"ץ, שבסופו ייתכן ויינתן גזר הדין לתוקפים, אחמד ומחמוד גרבוע.

בהצהרת הנפגע ששלח המנכ"ל לפני הדיון, הוא התייחס לפגיעה בשני אופנים, האישי והלאומי. ברובד האישי הוא סיפר כי מאז התקיפה "החיים אצלי בבית לא חזרו למסלולם. הילדים שלי פשוט מפחדים להסתובב ברחובות נוצר אצלם פחד שלא יימחה".

הוא פירט גם על הפגיעה הלאומית כאשר, לדבריו, "הייתה כאן התרת דם של יהודים במרחב ציבורי. הפגיעה בי וברב הייתה פגיעה בדמות רבנית מוערכת". הוא תיאר גם "פגיעה עצומה במוניטין של הרב ששמו נקשר לסכסוך ואלימות. כך התפתח, מסע השמצה נרחב כאילו הרב אשם באלימות נגדו".

יחד עם הפגיעה, הוא מחה גם בשם הישיבה על ההסדר הטיעון שהגיעו הפרקליטות עם התוקפים, אשר במסגרתו הם ישלחו לכמה חודשי עבודות שירות ולא יכנסו למאסר. בהצהרה כתב המנכ"ל כי משמעות העונש של ההסדר היא - "אפשר לתת מכות ולהיתפס ולא תשב בכלא".

לטענתו, העונש משדר ש"סכסוכי השכנים רק יתרבו ובמקום לנסות לגשר תמיד יגיעו ישר לאלימות בגלל שההרתעה רוסקה". הוא קרא לשופטים: "לזכור שאת תמונות האלימות ראה כל העולם, לעומת זאת, והדבר היחיד שכל העולם יראה זה ששני הפורעים הללו עוזבים את בית המשפט בראש מורם".

שי גליק מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שמייצג את נפגעי הלינץ ביפו, תקף גם הוא וטען שאם בג"ץ יאשר את הסדר הטיעון "הדבר יהווה מסר ברור לכל המתפרעים בארץ הכו ביהודים ולא תשלמו כל מחיר", ודרש לבטל אותו ולשלוח "את המחבלים לכלא".

יפו תקיפה ראש ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד