י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיא של עשור

בחמישי בחצות: הדלק יחצה את רף ה-8 שקל לליטר

נראה שהמחאות לא ממש עוזרות והפחתה קטנה ממס הבלו לא מצליח להשפיע על הכיס, בסוף השבוע הקרוב צפוי מחיר הדלק להתייקר ולעמוד על 8.32 ש"ח לליטר בנזין 95 

בחמישי בחצות: הדלק יחצה את רף ה-8 שקל לליטר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בסוף השבוע הקרוב צפוי מחיר הדלק לזנק ולהתייקר בסוף שבוע ב-30 אג' והוא יחצה את רף ה-8 שקלים לראשונה מזה עשור, לולא הפחתת מס הבלו היה הדלק מגרד את רף ה-9 שקלים.

החל מיום חמישי בחצות מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 8.33 שקלים בשירות מלא ו-8.12 לליטר בשירות עצמי.

כעת עומד מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) על 7.72 ש"ח, עפ"י הערכות המחיר צפוי לזנק בעוד כחצי שקל לליטר ויחצה לראשונה את רף ה-8 ש"ח, הפעם האחרונה בה נחצה רף זה היה בשנת 2012.

הרקע להתייקרות הדלק הביקושים המוגברים לבנזין ולמוצרי דלק ברחבי העולם; הימשכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שגורמת למחסור בדלקים באירופה ובשווקים הבינלאומיים.

בנוסף, ארצות הברית איבדה כושר ייצור של כמיליון חביות בנזין ביום מאז פרוץ הקורונה, והסנקציות על האנרגיה הרוסית הובילו לעלייה חדה במחירי הנפט - מה שהוביל לבעיות אספקה של נפט ודלק ברחבי העולם והמחיר בארה"ב שבר שיא וחצה את מחיר 5 דולר לגלון.

מחיר הדלק יוקר המחיה מחירי דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד