י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קצין בכיר נהרג

טילים אמריקאים פוצצו בסיס נסתר: 40 חיילים רוסים נהרגו

משגר טילים אמריקאי תקף עמדות רוסיות באזור דונבאס: אוקראינה טוענת כי טילים פוצצו בסיס מוסתר בתוך בית ספר והרגו 40 חיילים בתיעוד נראים בניינים מפוצצים ומכוניות בוערות המסומנות בסמל המלחמה הרוסי 'Z'. רוסיה הודתה שהתקיפה הגיעה מטילים אמריקאים

טילים אמריקאים פוצצו בסיס נסתר: 40 חיילים רוסים נהרגו
הבסיס שהוסתר בתוך בית ספר צילום: צילום מסך

עשרות חיילים רוסים נהרגו בהתקפה הראשונה אי פעם של אוקראינה על אחת מעמדות הפיקוד של פוטין, באמצעות ארטילריה ארוכת טווח של טילים אמריקאים.

לפחות 40 חיילים רוסים נהרגו לאחר שכוחות אוקראינים השתמשו במערכת טילים מסוג HIMARS אמריקאית כדי לפוצץ בסיס ליד העיר איזיום בדונבאס.

בתיעוד שפורסם ביום ראשון נראו תוצאות התקיפה, כולל מבנים מפוצצים ומשאיות אספקה שצוירו בסמל המלחמה 'Z'. בנוסף התברר, כי אותה מערכת נשק חיסלה קולונל רוסי, והפכה אותו לקצין הבכיר ה-56 שנהרג במהלך המלחמה.

אנדריי ואסילייב, בן 49, מפקד גדוד צנחנים מובחר נהרג במקום לא ידוע ביום חמישי האחרון, כך מסרו כלי תקשורת מקומיים. ואסילייב, שזכה בעבר במסדר האומץ הרוסי, הוביל את הגדוד המוטס ה-137 של דיוויזיית המשמר ה-106. הוא הותיר אחריו אישה ובת, כך נמסר בתקשורת הרוסית.

מותו של ואסילייב אירע באותו לילה שבו הופיעו לראשונה צילומים של כוחות אוקראינים פותחים באש עם משדר טילים אמריקאי מסוג 'אימארס' (HIMARS), לא ברור אם התקיפה הרגה את וסילייב, אבל עיתוי מותו אומר שהוא כמעט בוודאות אחד הקצינים הרוסים הראשונים שנהרגו מהנשק. התקיפה על עמדת הפיקוד איזיום נחשבת להתקפה נפרדת משאר התקיפות אם כי אוקראינה לא מסרה מתי בדיוק זה קרה.

מפקדים בכירים אוקראינים אמרו כי המתקפה פוצצה בית ספר ששימש כבסיס לכוחות הרוסיים באזור. לדבריהם, לפחות 40 חיילים מהארמייה ה-20 של המחוז הצבאי המערבי של הכוחות המזוינים הרוסים, יחידה 89425, נהרגו. "כל הצוות שהוצב בעמדת הפיקוד נהרג, למעלה מ-40 איש", טענה אוקראינה.

רוסיה הודתה במתקפה והודתה שהיא בוצעה עם הטילים האמריקאים, אך מסרה שהיא למעשה פגעה בבית חולים והרגה שני אזרחים.

אמריקה החלה לשלוח מערכות ארטילריה מתקדמות ארוכות טווח לאוקראינה בתחילת החודש לאחר בקשות חוזרות ונשנות של קייב, שביקשה נשק כדי לתקוף את הסוללות הרוסיות בדונבאס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד