כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחקר חדש

אנשים שעובדים יותר, נוטים לשתות יותר אלכוהול

אנשים שעובדים 49 שעות או יותר בשבוע, שותים יותר אלכוהול וצורכים כוס נוספת של יין או חצי ליטר בירה | מומחים טוענים שמכורים לעבודה שותים אלכוהול כדי 'לתגמל' את עצמם ולהירגע | המחקר מעלה עוד שמשבר יוקר המחיה עלול לאלץ יותר משפחות לעבוד שעות נוספות

אלכוהול: אילוסטרציה
אלכוהול: אילוסטרציה צילום: pixabay

אנשים שעובדים 49 שעות או יותר בשבוע, צורכים כוס נוספת של יין או חצי ליטר בירה בהשוואה לאלה שעובדים שעות סטנדרטיות מ- 9-5 ששה ימים בשבוע. מומחים אומרים שמכורים לעבודה צורכים אלכוהול כדי 'לתגמל' את עצמם ולהירגע לאחר שבוע ארוך ומלחיץ. כך על פי ארגון הבריאות העולמי.

בארגון גם מזהירים שמשבר יוקר המחיה עלול לאלץ יותר משפחות לעבוד שעות נוספות או לעבוד בעבודה שנייה, מה שעלול להביא יותר אנשים להתמכר לשתיה. המחקר של ארגון הבריאות העולמי, הוא המחקר האחרון שקושר בין שעות העבודה לצריכת אלכוהול.

במחקר האחרון, שפורסם בכתב העת Safety and Health at Work, מומחים סקרו נתונים מ-14 מחקרים שכללו כ-105,000 אנשים. אלה שעבדו 41 עד 48 שעות בשבוע צרכו 10.4 גרם יותר של אלכוהול טהור בשבוע, בממוצע, מאשר אלה שעבדו 35 עד 40 שעות. זה שווה ערך לחצי ליטר בירה או כוס יין קטנה. אבל אלה שעובדים 49 עד 54 שעות בשבוע צרכו עוד 17.7 גרם של אלכוהול בכל שבוע, זהה לליטר בירה או כוס יין גדולה יותר.

מחברת המחקר של פרופסור לוד גודריס, מבלגיה, נאמר, כי "אנחנו יודעים ששעות עבודה ארוכות מלחיצות, ושאלכוהול מפחית מתח. "שתיית משקה יכולה לגרום לך להרגיש רגוע יותר, ואחרי שבוע של עבודה ארוכה או קשה, אנשים מרגישים שמגיע להם פינוק אז הם נותנים לעצמם מתנה".

לדבריו, עבודה מהבית במהלך המגיפה ומשבר יוקר המחיה עשויה להוביל לשבועות עבודה ארוכים יותר, ולפיכך לצריכת אלכוהול רבה יותר. הנתון מגיע לאחר שמחקר מצא כי הפצת צריכת אלכוהול על פני השבוע בטוחה יותר מאשר לזלול הכל בלילה אחד.

חוקרים מאוניברסיטת טקסס באוסטין גילו ששתיית כוס אחת בכל לילה, ולא שבע בבת אחת, גורמת לאנשים להיות פחות בסיכון להפוך לאלכוהוליסטים. המחקר עקב אחרי 1,000 אמריקאים בני 30 ומעלה במשך תשע שנים.

יין בירה אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד