י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחקר מדאיג

חולי קורונה בסיכון גבוה יותר להידבק במחלות כמו פרקינסון

אנשים שנמצאו חיוביים לקורונה, נמצאים בסיכון מוגבר להפרעות נוֺירוֺדֶגֶנֶרָטִיבִיוֺת בהשוואה לאנשים שנבחנו שליליים לנגיף, כך לפי מחקר חדש שהוצג באקדמיה האירופית לנוירולוגיה. כמו כן קיים סיכון מוגבר פי 3.5 לחלות באלצהיימר

חולי קורונה בסיכון גבוה יותר להידבק במחלות כמו פרקינסון
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חולים שנמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות שונות, כך עולה ממחקר חדש שבוצע באקדמיה האירופית לנוירולוגיה, החולים נמצאים בסיכון מוגבר להפרעות נוֺירוֺדֶגֶנֶרָטִיבִיוֺת בהשוואה לאנשים שנמצאו שליליים לנגיף, כך עולה ממחקר חדש שהוצג ביום שני בקונגרס ה-8 של האקדמיה האירופית לנוירולוגיה (EAN).

המחקר שניתח את רישומי הבריאות של למעלה ממחצית מאוכלוסיית דנמרק, מצא כי אלו שנמצאו חיוביים לקורונה היו בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון ושבץ איסכמי שמשמעותו אספקת הדם לרקמה במוח מופחתת.

מתוך 919,731 אנשים שנבדקו במסגרת המחקר, חוקרים מצאו כי ל-43,375 האנשים שנמצאו חיוביים לנגיף, היה סיכון מוגבר פי 3.5 ללקות במחלת אלצהיימר, פי 2.6 עם מחלת פרקינסון, פי 2.7 עם שבץ איסכמי ואירוע מוחי, פי 4.8 עם דימום מוחי, החוקרים הדגישו גם השלכות של ההתמקדות מדעית בתופעות ארוכות טווח לאחר הנגיף.

המחקר ניתח בבית חולים בדנמרק בין פברואר 2020 לנובמבר 2021, כמו גם חולי שפעת מהתקופה המקבילה לפני המגפה. החוקרים השתמשו בטכניקות סטטיסטיות כדי לחשב סיכון יחסי, והתוצאות היו עבור מצב אשפוז, גיל ומחלות נלוות. ד"ר פרדיס זריפקר, מחבר ראשי מהמחלקה לנוירולוגיה, ריגסהוספיטלט, קופנהגן, דנמרק, הסביר, "יותר משנתיים לאחר תחילת מגיפת הקורונה, האופי וההתפתחות המדויקת של השפעות הנגיף על הפרעות נוירולוגיות, נותרו בלתי מאופיינות".

קורונה פרקינסון אלצהיימר שבץ פוסט קורונה Long Covid מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד