י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ללא מתנגדים

הצעות החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה ראשונה פה אחד את הצעת החוק לפיזור הכנסת ללא מתנגדים. ח"כ סמוטריץ' קרא לפני ההצבעה לחברי הכנסת הימניים לשים את החרמות בצד ולהתכנס לממשלת ימין בכנסת הנוכחית ולמנוע בחירות המיותרות והבזבזניות | המועד יקבע בהמשך

הצעות החוק לפיזור הכנסת אושרה בקריאה ראשונה
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעות החוק להתפזרות הכנסת העשרים וארבע, שהניחו חבר הכנסת יריב לוין, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, יצחק פינדרוס, מיכאל מלכיאלי, איימן עודה, אלי כהן, גילה גמליאל, שלמה קרעי ויואב קיש, וכן הצעה נוספת של חברי הכנסת בועז טופורובסקי ושרן השכל, אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת מוסי רז.

הצעת החוק עברה בתמיכת 53 חברי כנסת ללא מתנגדים וללא נמנעים. החוק מבקש לקבוע שהכנסת העשרים וארבע תפוזר לפני גמר כהונתה.

בדברי ההסבר להצעה של ח"כ יריב לוין נכתב: "מאחר ואין ביכולתה של ממשלת ישראל להנהיג את מדינת ישראל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים וארבע ולהכריז על קיום בחירות לכנסת העשרים וחמש".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך הציג את הצעת הוא ואמר כי "ההצעה היא מיזוג של 10 הצעות חוק מהקואליציה והאופוזיציה. באופן חריג הוחלט על שני תאריכים ובהמשך יקבע מועד הבחירות".

לפני ההצבעה עלה יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וקרא לח"כי הימין להתעשת ולמנוע את הבחירות ובזבוז הכספים הרבים עליהן: "אפשר עוד לעצור את הבחירות עד יום רביעי בחצות. אם תגזרו עלינו ללכת לבחירות האלה הן יהיו שחר של יום חדש". כך סמוטריץ'.

לפי ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה, חוק פיזור הכנסת יעלה לחקיקה סופית בקריאה שנייה ושלישית מחר (רביעי) לא יאוחר מחצות ליל. בינתיים ינסו הח"כים להעביר כמה עשרות חוקים שיועלו בהסכמה בין הצדדים.

פיזור הכנסת מליאת הכנסת בחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד