י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתמורה לפיתוי תקציבי

ביטאון 'דגל' במתקפה נגד בעלזא: "מכירה מוחלטת של כל ערכי החינוך החרדי"

יתד נאמן: מתקפה חסרת תקדים כנגד 'גורמים חרדים' הרוצים "להצטרף לתוכנית הפיתויים של משרד החינוך ובכך לפגוע בשמירה על עצמאות החינוך החרדי" | המתקפה מכוונת כנגד חסידות בעלזא, ברקע התוכנית אותה הובילו ואשר אושרה אמש על ידי שרי האוצר והחינוך ליברמן וביטון

ביטאון 'דגל' במתקפה נגד בעלזא: "מכירה מוחלטת של כל ערכי החינוך החרדי"
קורא את 'יתד נאמן' צילום: קובי גדעון, פלאש 90

תוכנית החינוך החרדי שרקמו בחסידות בעלזא עליו הודיעו אתמול השרים אביגדור ליברמן ויפעת שאשא ביטון מעוררת סערה פנים חרדית ומביאה למתקפה חריפה וחריגה מצד ׳יתד נאמן׳, הביטאון המפלגתי של ׳דגל התורה׳, כנגד חסידות בעלזא.

בשער העיתון נכתב בזעקה על "חרדה עצומה לנוכח התערבות בוטה ופגיעה חמורה בחינוך החרדי", תוך שהם תוקפים את חסידות בעלזא במרומז על כך ש"גורמים פנים חרדיים שיתפו פעולה", למה שמכונה בכתבה כ"פיצויים תקציביים להעמקת לימודי חול שהיו מחוץ למחנה החרדי".

בשורה חרדית: מוסדות יתוקצבו לפי כמות לימודי חול

"אפליה חמורה": בעלזא במתקפה נגד החינוך העצמאי

בכתבה מתריעים ב׳יתד נאמן׳ על "שינוי בחינוך החרדי כפי שהיה עד היום", וכן כי מדובר ב'פיתוי תקציבי', ו"מהתערבות בתכני הלימוד". כאשר בבעלזא טוענים כי הגיעו לסיכום על פיקוח חיצוני שלא על ידי משרד החינוך.

בביטאון הוסיפו וכתבו "התוכנית נעשתה בשיתוף פעולה עם גורמים מתוך החברה החרדית, שלמות הצהרותיהם משכבר הימים, הם פועלים רק להשיג תקציבים מוגדלים למוסדות החינוך ללא שינוי בתכני הלימוד ובהכפפת הלימודים לשליטה הישירה של משרד הלינוך וחרף העובדה הידועה כי הללו תמיד היו מוכרים כציבור שהקפיד על כל סטיה קלה ממוסרת הדורות שלא לשנות בשמם ובלשונם ובמלבושם".

"מתברר לחרדת הציבור החרדי, כי מדובר במכירה מוחלטת של כל ערכי החינוך והשליטה בהם היישר למשרד החינוך הכפרני. הדבר מהווה סיכון עצום לציבור החרדי כולו, ולכלל מוסדות החינוך החרדי".

ההערכה היא כי תגובה בוא תבוא מצד חסידות בעלזא.

בעלזא יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד