ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חייה של נערה שהוכשה בביתה מנחש צפע ניצלו בזכות עירנות הוריה

נערה הוכשה בעת שצעדה במסדרון ביתה. תגובה מהירה של ההורים הצילה את חייה לאחר שפונתה במהירות ל'אסותא אשדוד': "הפינוי המהיר לבית החולים לצד זיהוי  הנחש מנע הידרדרות אפשרית במצב ועל כך יש לשבח את ההורים שפעלו בקור רוח"

חייה של נערה שהוכשה בביתה מנחש צפע  ניצלו בזכות עירנות הוריה
נחש צילום: פיקסביי

הוכשה בביתה וחייה ניצלו בזכות עירנותם של הוריה: חייה של ליאור בת 16, תושבת העיר אשדוד, ניצלו בזכות עירנותם של הוריה ותגובתם המהירה, כך אומרים במח' טיפול נמרץ ילדים בביה"ח הציבורי 'אסותא אשדוד'. זאת, לאחר שהוכשה מנחש צפע בעת ששהתה בביתה.

ליאור מתגוררת באחת השכונות הדרומיות של העיר אשדוד, סמוך לדיונות כאשר מהן,  יש להניח, הגיע הנחש שחדר לביתה. אלי, אביה, סיפר בתו יצאה מחדרה וככל הנראה אז דרכה על הנחש ששהה והתחבא בפינת המסדרון".

ההורים לא איבדו את עשתונותיהם, תיעדו את הנחש והתברר שמדובר בנחש צפע ולכן פינינו אותה מיידית לאסותא עם תמונת הנחש. למזלנו הרב, הנערה החלה לקבל את טיפול האנטיוונום כחצי שעה לאחר ההכשה זאת הודות לצוות הרפואי שקיבל אותה ופעל במהירות לאבחן ולתת את הטיפול המתאים".

ואכן, בבית החולים ביצעו את הפעולות הנדרשות, וזאת בשל זיהויו הוודאי של הנחש שהתברר כנחש צפע ישראלי. אביה של הילדה אמר "אני רוצה להודות לצוות הרפואי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד על טיפול מהיר ומקצועי. צוות שעוטף ודואג לנו לכל אורך הדרך".

ד"ר אביעד רוזנברג מטיפול נמרץ ילדים סיפר כי "ליאור התקבלה לביה"ח לאחר הכשת נחש. לאור התקדמות מהירה בתגובה המקומית ולאחר התייעצות עם פרופ' גלטשטיין היועץ לטוקסיקולוגיה, התחלנו במתן נסיוב כנגד ארס נחש צפע. לשמחתנו מנענו את התדרדרות מצבה והופעת תופעות סיסטמיות."

ד"ר רוזנברג שיבח את ההורים ואת ליאור על תגובתם המהירה לאירוע ואת שמירתם על קור רוח שמנעו הידרדרות במצבה. "אם הפינוי היה מתעכב ולא היה זיהוי ע"י תמונה של הנחש", אמר, "סביר להניח שהמצב היה הרבה יותר מורכב".

נחש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד