א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
רשימת התאריכים המלאה

תכננתם חופשה בקיץ? ייתכן וכדאי שתישארו בבית

אירופה כולה נערכת בימים אלה לתקופה העמוסה ביותר בתחום התעופה מאז פרוץ מגפת הקורונה, צפויים שיבושים רבים בשל שביתות ועומסים, מה שיגרום לאלפי ביטולי טיסות ועיכובים ממושכים | רשימת התאריכים והיעדים בהם צפויים שיבושים

תכננתם חופשה בקיץ? ייתכן וכדאי שתישארו בבית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הכאוס התעופתי שפוקד את נתב"ג ובעצם את כל אירופה הוא מהחמורים שהכרנו, תורים אינסופיים, כבודה שנשלחת אל חדר האבדות במקום אל בטן המטוס. ביולי אוגוסט שמעבר לפתח, המצב צפוי להחמיר פי כמה, מעבר לעומסים הכבדים הנובעים ממחסור בעובדים (צוותי קרקע, אבטחה ועוד), כעת צפויים ברחבי אירופה שיבושים הנובעים גם משביתות ועיצומים של עובדים בחברות התעופה וצמצומי טיסות של שדות התעופה ביבשת.

ב'וואלה! תיירות' פרסמו רשימה מאתר The Points Guy ובה כל השיבושים הידועים נכון להיום בתחום התעופה באירופה בחודשי הקיץ, פתחו יומנים ותבדקו, ייתכן וכדאי לכם לפרק את המזוודות ולהישאר בבית. 

24 ביוני עד 2 ביולי: שביתה של עובדי ריינאייר

עובדי חברת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair) יפתחו בעיצומים נגד תנאי העסקתם. ומ-30 ביוני עד 2 ביולי יתקיימו שביתות בספרד.

29 ביוני: שביתת טייסי SAS

אם אתם מתכננים לטוס החודש אל או דנמרק, שבדיה או נורבגיה, קחו שבחשבון שטייסי חברת התעופה של המדינות הסקנדינביות (SAS) צפויים לשבות ב-29 ביוני במחאה על תנאי שכרם. זאת, בהנחה שהמו"מ בין הצדדים לא יעלה יפה.

1 ביולי עד 31 באוגוסט: מגבלות בנמל התעופה לונדון גטוויק

זוהי אמנם לא שביתה, אך תוצאותיה יהיו לא פחות כאוטיות: במהלך חודשי הקיץ, נמל התעופה לונדון גטוויק (London Gatwick) בבריטניה יטיל מגבלות על כמות הנוסעים שיעברו בו. כחלק מכך, יבוטלו טיסות רבות. זהו נמל התעופה השני הכי עמוס במדינה, אחרי הית'רו, ובהתאם למגבלות החדשות יחלפו בו 825 טיסות ביולי ו-850 טיסות באוגוסט (לעומת יותר מ-900 בבדרך כלל בתקופה זו).

31-1 ביולי: שביתת איזי ג'ט בספרד

החיים לא קלים בחברת התעופה איזי ג'ט, וכעת עובדיה ברחבי ספרד מתכוננים לשביתה במהלך כל חודש יולי, זאת לאחר מו"מ שנמשך מאז פברואר אך לא הניב כל תוצאות. במשך תשעה ימים בחודש זה, תיערך שביתה מלאה, של 24 שעות ביממה. התאריכים הבעייתיים ביותר יהיו 3-1, 17-15 ו-31-29 ביולי.

30-1 ביולי: שיבושים בחברת לופטהנזה

חברת התעופה הלאומית של גרמניה מבטלת קרוב ל-1,000 מטיסותיה המתכוננות בסופי השבוע של חודש יולי, בשל הצורך לשחרר צווארי בקבוק בגלל מחסור בעובדים. מדובר בכחמישה אחוזים מסך טיסותיה בסופי השבוע בחודש זה.

מסוף יולי ובכל אוגוסט: שביתה בבריטיש איירווייז

מסוף יולי ובמהלך חודש אוגוסט, תתקיים שביתת עובדי הצ'ק-אין של חברת התעופה בריטיש איירווייז (British Airways) בנמל התעופה הית'רו. החלטה הקשה התקבלה לפני ימים אחדים באיגוד צוותי הקרקע של החברה.

חופשת הקיץ ביטול טיסות נתב"ג שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד