י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אסור שנתניהו יחזור"

המפלגות שכבר גיששו; כהנא יעזוב את 'ימינה'?

בצל ההתלבטות של בנט אם לפרוש מהחיים הפוליטיים - מקורבו סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, שוקל לעזוב את מפלגת 'ימינה', אם לא יעמוד בראשה | מספר מפלגות גיששו לאחרונה, ביניהן גם 'תקווה חדשה' ו'כחול לבן' | אתמול הוא כבר נשמע תופס בקו של גוש 'רק לא ביבי': "אסור שנתניהו יחזור להיות ראש ממשלה" | האזינו

המפלגות שכבר גיששו; כהנא יעזוב את 'ימינה'?
מתן כהנא צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עתידה של מפלגת 'ימינה' מוטל בימים האחרונים בספק גדול, והחברים בסיעה כבר שוקלים את צעדיהם במערכת הפוליטית עקב האפשרות שראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ייקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

אחד מהם הוא חבר הכנסת מתן כהנא, סגן השר לשירותי דת, אשר נחשב לאיש הכי מקורב במפלגה לבנט. אם האחרון אכן יעזוב, הח"כ לוטש את עיניו לראשות המפלגה, אלא שגם שרת הפנים איילת שקד נמצאת בתמונה ומעוניינת לקבל את המפלגה ולנסות לשפר את מצבה בימין.

ההערכה היא שבמידה ושקד תעמוד בראש, כהנא לא יישאר ב'ימינה' כיוון שהשניים מחזיקים בדעות שונות לגבי זהות הממשלה הבאה. בשל כך, מפלגות שונות בקואליציה מחזרות אחריו בתקווה להביא אותו כשחקן חיזוק במערכת הבחירות.

בין המפלגות שגיששו נמצאות 'תקווה חדשה' של גדעון סער ו'כחול לבן' של בני גנץ, כאשר הסיכויים גדולים יותר שיצטרף אליהם. כהנא, בינתיים, נפגש באופן תדיר עם בנט ואף נשאר להתייעץ איתו אחרי הפגישה המשולשת שלשום שהייתה עם שקד.

נראה כי סגן השר מתרגל ל'גוש רק לא ביבי', ובהקלטה מתוך מפגש עם פעילים אתמול בכנסת הוא נשמע אומר: "נתניהו נמצא במקום מסוכן למדינת ישראל, וצריך לעשות הכל כדי שהוא לא יחזור לכיסא ראש הממשלה", כשהפעילים ברקע מוחאים כפיים.

ביבי נתניהו מתן כהנא מפלגת ימינה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד