י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב רדיפת יהודים

הסתה אנטישמית מזעזעת מחוץ לבתים ובית כנסת

קבוצת קונספירציה אנטישמית הסתובבה ליד בתים יהודים וליד בית הכנסת בפלורידה וחילקה עלונים בטענה שיהודים עומדים מאחורי חקיקה לפיקוח על נשק. "כל הפיקוח על נשק זה בגלל יהודים", נכתב בכותרת החוברת לצד אקדח, והציגה תמונות של נבחרי ציבור יהודים שתומכים או דוגלים בפיקוח על נשק

הסתה אנטישמית מזעזעת מחוץ לבתים ובית כנסת
גרעיני תירס: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ביום שני בלילה נזרקו שקיות בסמוך לשבילי הגישה לבתים ובית כנסת בשכונה יהודית בעיקרה בבוקה רטון, פלורידה. כל שקית הכילה עלון דו צדדי וכמה גרעיני פופקורן כדי שיהיה אפשר לזרוק אותו בזמן שהוא נזרק.

שתי דוגמאות של החוברות מקשרות אותן לארגון אנטישמי 'ליגת הגויים', רשת של אנטישמיים שממלאים את הרשתות החברתיות בתיאוריות קונספירציה. "כל הפיקוח על נשק זה בגלל יהודים", נכתב בכותרת החוברת לצד אקדח, והציגה תמונות של נבחרי ציבור יהודים שתומכים או דוגלים בפיקוח על נשק.

"רוב החקיקה הפדרלית לפיקוח על נשק בארה"ב נכתבה והוצגה על ידי חברי קונגרס יהודים וסנטורים יהודים", נטען בחוברות, בין השמות שציינו היו דמוקרטים יהודים, חלקם כבר לא בחיים, עמנואל סלר, פרנק לאוטנברג, דיאן פיינשטיין, צ'אק שומר, ברברה בוקסר וג'רי נדלר.

בחוברות נטען עוד קונספירציה לפיה "כל פעילות למען הגירה המונית מגיע מיהודי". לצד תמונות של בכירים יהודים בחברות עסקיות. בפברואר חולקו פליירים דומים בסן פרנסיסקו ובערים אחרות בקליפורניה באזור. באותו חודש, הליגה נגד השמצה (ADL) מסרה שלפחות שמונה מדינות דיווחו על עלונים כמעט זהים. "זה מטורף שדברים כאלה נאמרים ב-2022", הגיב תושב שגילה את החוברות מחוץ לביתו. "לקהילה שלנו יש אבטחה גדולה ואני מרגיש בטוח אבל זה לא אומר שאני לא בהלם למצוא את זה".

אנטישמיות ארה''ב נשק פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד