י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לפחות 18 נהרגו

מנהיגי העולם מגנים את המתקפה הרוסית על מרכז הקניות

מנהיגי ה-G7 אומרים כי הם "מאוחדים עם אוקראינה באבל על הקורבנות החפים מפשע", לאחר התקפת טילים בעיר קרמנצ'וק. לפחות 18 נהרגו ועשרות נפצעו במתקפה רוסית על קניון בו שהו כ-1000 אנשים

מנהיגי העולם מגנים את המתקפה הרוסית על מרכז הקניות
השריפה בקניון צילום: צילום מסך

מנהיגים ברחבי העולם גינו את התקיפה הקטלנית של רוסיה על מרכז קניות בקרמנצ'וק, אוקראינה, וכינו אותה "מתועבת" ו"פשע מלחמה", על רקע הזעם הבינלאומי הגובר על המתקפה. מאמצי החילוץ נערכים והחיפושים אחר ניצולים נמשכים לאחר פגיעת הטילים אתמול (שני) על קניון הומה אדם במרכז אוקראינה שבו היו יותר מ-1,000 בני אדם באותה עת, כך על פי הנשיא וולודומיר זלנסקי.

משרד ההגנה האוקראיני אמר שהתקיפה תוכננה בכוונה לשעות העמוסות ביותר של הקניון ולגרום למספר המרבי של קורבנות. עד כה, ידוע על 18 בני אדם שנהרגו, כך לפי שירותי החירום של אוקראינה. סריי קרוק, ראש שירות החירום הממלכתי של אוקראינה, אמר כי 59 נפצעו. עשרות עדיין נעדרים.

בהצהרה משותפת של מנהיגי העולם החופשי שהתכנסו בגרמניה, (מנהיגי ה-G7) גינו את "המתקפה המתועבת" וציינו כי התקפות שכוונו נגד אזרחים הן "פשע מלחמה". בהודעה נאמר: "אנחנו מאוחדים עם אוקראינה באבל על הקורבנות התמימים של המתקפה האכזרית הזו. התקפות חסרות הבחנה על אזרחים חפים מפשע מהוות פשע מלחמה. נשיא רוסיה פוטין והאחראים ישלמו על כך".

"היום, הדגשנו את תמיכתנו הבלתי מעורערת באוקראינה מול התוקפנות הרוסית, מלחמת בחירה בלתי מוצדקת שמתחוללת כבר 124 ימים". הם אמרו שהם "ימשיכו לספק תמיכה כספית, הומניטרית כמו גם צבאית לאוקראינה, כל עוד יידרש, לא ננוח עד שרוסיה תסיים את מלחמתה האכזרית וחסרת היגיון באוקראינה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון כינה את המתקפה "תועבה", ואמר: "אנו שותפים לכאב של משפחות הקורבנות, ואת הכעס לנוכח זוועה כזו. העם הרוסי צריך לראות את האמת".

דובר האו"ם סטפן דוז'ריק אמר: "זה מצער, לשון המעטה. אין לתקוף כל סוג של תשתית אזרחית, הכוללת כמובן קניונים ואזרחים". פיקוד חיל האוויר של אוקראינה אמר כי רוסיה פגעה בקניון, שנמצא ליד תחנת רכבת, עם שני טילי שיוט X-22 שנורו על ידי מספר לא מוגדר של מפציצים ארוכי טווח Tu-22M. ל-300 עובדי חירום נדרשו יותר מארבע שעות כדי לכבות את הלהבות.

קניון מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד