י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נסע על אופנוע וחוסל מהאוויר

ארה"ב: חיסלנו מנהיג בכיר של ארגון המקושר לאל-קאעידה בסוריה

צבא ארה"ב הודיע ​​כי אבו חמזה אל ימיני, מנהיג ארגון 'חוראס א-דין' המקושר לאל-קאעידה, חוסל הלילה. המנהיג המזוהה עם אל-קאעידה, חוסל בזמן שנסע לבדו על אופנוע, כך מסר פיקוד המרכז האמריקני בהצהרה

ארה"ב: חיסלנו מנהיג בכיר של ארגון המקושר לאל-קאעידה בסוריה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

‏פעיל אל-קאעידה בסוריה, אבו חמזה אל ימיני, חוסל הלילה (בין שני לשלישי) מהאוויר ע"י צבא ארה"ב בשעה שנסע על אופנוע ברחובות מחוז אידליב. התקיפה כוונה לאבו חמזה אל ימיני, מנהיג בכיר של חוראס א-דין המזוהה עם אל-קאעידה, בזמן שהוא נסע לבדו על אופנוע, כך מסר פיקוד המרכז האמריקני בהצהרה.

עוד נמסר, כי בדיקה ראשונית העלתה כי לא היו נפגעים אזרחיים. "הדחתו של המנהיג הבכיר הזה תשבש את יכולתו של אל-קאעידה לבצע התקפות נגד אזרחי ארה"ב, שותפינו ואזרחים חפים מפשע ברחבי העולם", נכתב בהודעה.

ארגון ההגנה האזרחית הסורית, ארגון הומניטרי, פרסם בציוץ כי "אדם נהרג זמן קצר לפני חצות לאחר שהאופנוע שלו הפך למטרה עם שתי רקטות". והוסיף כי הגופה הועברה למחלקה לזיהוי פלילי בעיר אידליב". חוראס א-דין נוסדה בשנת 2018 על ידי תומכי אל-קאעידה.

ביוני 2020, צבא ארה"ב חיסל את חאלד ערורי, מפקד בכיר של הארגון גם הוא באידליב. במתקפת מל"ט בדצמבר 2019 נהרג מפקד בכיר בארגון חוראס אל-דין, האזרח הירדני בילאל ח'וריאסת, הידוע גם בשם אבו חדיג'ה אל-אורדוני.

סוריה אידליב צבא ארה''ב אל קעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד