י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זלזל בביידן

פוטין למקרון: "רציתי ללכת לשחק הוקי קרח"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זלזל בנשיא ארה"ב בשיחה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ימים ספורים לפני שהמנהיג הרוסי פלש לאוקראינה ואמר כי הוא מעדיף לשחק הוקי קרח על פני פגישה עם ג'ו ביידן, בשיחה, מקרון ניסה למנוע מלחמה, אך נכשל

פגישת מקרון ופוטין: אילוסטרציה
פגישת מקרון ופוטין: אילוסטרציה צילום: מתוך הטוויטר של נשיא צרפת

ולדימיר פוטין אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי הוא מעדיף לשחק הוקי קרח מאשר לפגוש את ג'ו ביידן. הדברים נאצרו בשיחה האחרונה ביניהם לפני המלחמה עם אוקראינה, שנערכה בניסיון אחרון של הנשיא הצרפתי למנוע את הפלישה לאוקראינה בפברואר האחרון. השיחה התקיימה ב-20 בפברואר, בתום השיחה, שבה המנהיג הצרפתי עשה את מה שהתברר כניסיון עקר למנוע מרוסיה לצאת למלחמה.

השיחה הסתיימה בכך שמקרון הציע לפוטין לקיים פסגה עם ביידן. פוטין לא התנגד אבל גם לא נראה מעוניין לקבוע תאריך, "למען האמת, רציתי ללכת לשחק הוקי קרח. הנה אני מדבר איתך מאולם הספורט לפני תחילת האימון הגופני. אבל קודם אדבר עם היועצים שלי".

בהצצה יוצאת דופן לשיחת טלפון סודית בין ראשי מדינות, מקרון וצוותו צולמו באליזה כשהם מקבלים את השיחה, והצילומים ישודרו בסרט התיעודי 'נשיא, אירופה והמלחמה'.

"הייתי רוצה שתגיד לי על המצב ואולי באופן ישיר, כהרגלנו, תגיד לי מה הכוונות שלך", שאל מקרון את פוטין בבוטות בתחילת השיחה. "מה אני יכול להגיד? אתה בעצמך רואה מה קורה", השיב פוטין, והאשים את אוקראינה בהפרה של הסכמי מינסק - בלארוס ב-2014. הוא הטיח כי נשיא אוקראינה הפרו-מערבי, וולודימיר זלנסקי, מחפש אחר נשק גרעיני.

"למעשה עמיתנו היקר מר זלנסקי אינו עושה דבר כדי ליישם את הסכמי מינסק", טען פוטין. "הוא משקר לך," הוא הוסיף, והאשים גם את מקרון בניסיון לשנות את הסכמי מינסק. "אני לא יודע אם היועץ המשפטי שלך למד משפטים, לגביי, אני רק מסתכל על הטקסטים ומנסה ליישם אותם", הגיב מקרון.

פוטין טען אז כי יש לקחת בחשבון את הצעות הבדלנים במזרח אוקראינה. "אבל לא אכפת לנו מההצעות של הבדלנים", תקף מקרון. אבל למרות המתיחות מקרון ביקש לשחק גם את תפקיד המתווך, ואמר כי הוא ילחץ על זלנסקי 'להרגיע את כולם' לא רק כוחות המזוינים של אוקראינה אלא ברשתות החברתיות.

המילים האחרונות היו לבביות יחסית. "תודה לך בכל מקרה ולדימירב נשמור על קשר בזמן אמת. כשיש משהו תתקשר אלי", אמר מקרון. "אני מודה לך אדוני הנשיא" אמר פוטין. מקרון דיבר שוב עם פוטין יום לאחר מכן, ב-21 בפברואר. אבל ב-24 בפברואר, רוסיה פתחה בפלישה, והחלה מלחמה שעדיין משתוללת גם אם מוסקבה נכשלה במטרה הראשונית לכאורה לכבוש את קייב.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ג'ו ביידן עמנואל מקרון הוקי קרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד