י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכינוס בביתו עם רבני 'משמרת השבת'

מרן רה"י הגר"ד לנדו בירך את ח"כ הרב יעקב אשר על חוק המשאבות שיזם: "זכות גדולה, על ידי כך יתעוררו רבים מבני ישראל"

הכינוס של רבני וראשי 'משמרת השבת' יחד עם ח"כ הרב יעקב אשר התקיים אצל מרן הגר"ד לנדו שם הוצג החוק שעבר בכנסת בקריאה טרומית * "השבת היא מקור הברכה ומברכת את כולם" אמר מרן ראש הישיבה והוסיף "אני שותף לרב בייפוס, וזוכה להיות נלווה לדבר מצוה של משמרת השבת כבר הרבה שנים"

מרן רה"י הגר"ד לנדו בירך את ח"כ הרב יעקב אשר על חוק המשאבות שיזם: "זכות גדולה, על ידי כך יתעוררו רבים מבני ישראל"
משמרת השבת אצל ר' דב לנדו עם יעקב אשר צילום: יח"צ

רגעים מרוממים ומחזקים היו מנת חלקם של חברי משלחת 'משמרת השבת' עת עלו ובאו למעונו של מרן ראש ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו יחד עם ח"כ הרב יעקב אשר כדי לקבל את ברכתו לפעילות, זאת לאור החוק שיזם להסדרת התקנת מנגנוני שבת למשאבות מים חשמליות.

ראשי משמרת השבת ובראשם הגר"א בייפוס סקרו בהרחבה בפני מרן ראש הישיבה את החידושים בפעילות הארגון הפועל למען שמירת השבת בכל דקדוקיה חרף ההתפתחויות הטכנולוגיות, כשהסוגיה המרכזית לגביה התפתח דיון מרתק הייתה משאבות המים החשמליות המותקנות בבניינים החדשים בשנים האחרונות, לאור החוק שמקדם בימים אלה ח"כ הרב יעקב אשר בנושא.

הגר"א בייפוס הסביר כי לכל משאבה יש מאגר מים בבניין וכל פעולה גורמת להעלאת המים מן הבריכה הסביר ופירט כי המשאבות הינם משאבות אינוורטר – אשר משנות תפוקתן לפי פתיחת המים, והכול עובד על תדר חשמל.

בפני מרן ראש ישיבת סלבודקה הוצג החוק שעבר בכנסת בקריאה טרומית ביוזמת ח"כ הרב יעקב אשר, אשר יאפשר לכל דייר להתקין משאבה כשרה על חשבונו בלי צורך בחתימת השכנים. הגר"א ביפוס ציין בפני מרן רה"י כי גם החוק שאיפשר התקנת שעוני מים שומרי שבת, רשום על שמו של הרב אשר ש"ליבו חם לכל נושאי השבת ודלתו פתוחה בפני רבני הארגון בכל עניין שנדרש".

החוק יצא לדרך לאחר שנוצר מצב שבו לא יכלו אנשים שומרי תורה ומצוות להשתמש בברז המים בשבת, ומנגד לא יכלו להתקין את המשאבה הכשרה כאשר דיירי הבניין האחרים מתנגדים.

הרב אריאל כהן מטעם משמרת השבת שיתף בסיפור, אחד מני רבים, שהיה ברמת גן, כאשר אדם ירא שמים ביקש להתקין משאבה כשרה בבניין שלו אולם נתקל בבעיות מצד השכנים, "במשך חודשים ארוכים", סיפר, "היהודי נאלץ לצאת מהבית כל שבת בגלל שלא היה יכול להשתמש בברז".

הרב אשר אמר: "בחוק הזה אנו זועקים את זעקתם של כל שומרי השבת, לא רק החרדים, כמה צער ועגמת נפש יש ליהודי כשלפתע נודע לו שבכל פתיחה של הברז הוא חילל שבת? זו חובתנו לדאוג לכל יהודי שומר שבת שיוכל לנהל את ארחות חייו בלי שזכויותיו ייפגעו". כמו כן ציין את עזרתו הרבה של הגר"א בייפוס ומהנדסי הארגון בנושא.

משמרת השבת הגר''ד לנדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד